آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۳
صفحه اول
۱

ترامپ: مسئولیتی در قبال توافقات دولت قبل ندارم

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا نسبت به توافقات دولت قبل احساس مسئولیت می کنید، فورا پاسخ داد: «نه.»به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از پایگاه اینترنتی فوربز، ترامپ با انتقاد از طرح خدمات درمانی اوباماکر، آن را طرحی کاملا به هم ریخته خواند و شخص باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا را بابت آن مقصر خواند.وی افزود: اوباماکر را درنظر بگیرید؛ این یک وضعیت کاملا به هم ریخته است. ترامپ ادامه داد دولت قبل رویکردی مشابه در سیاست خارجی داشته است چه در توافق هسته ای ایران، چه معاهده پاریس یا توافقات آزاد تجاری.

شرمن: ترامپ با رد برجام با آتش بازی می کند

با این حال انتقادات نسبت به مواضع اینچنینی ترامپ ادامه دارد و بر همین اساس وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکا در مذاکرات ایران و 1+5 با تاکید بر این که ترامپ با رد برجام با آتش بازی می کند، گفت: عدم تائید پایبندی ایران به توافق هسته ای و خروج از آن پیامدهایی گسترده در پی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، شرمن با انتشار یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز، نوشت: به نظر می آید آقای ترامپ به رغم این واقعیت که ایران توافق را نقض نمی کند، قصد دارد دست به چنین اقدامی بزند.

به این ترتیب روشن است که افسران کلیدی کابینه ترامپ به طور علنی تائید کرده اند که ایران به تعهداتش عمل می کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز که مسئول نظارت و راستی آزمایی این توافق است تاکنون در طول دو سال گذشته هشت گزارش منتشر و همین نتایج را اعلام کرده است.