آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۳
سیاسی
۲

روایت دادستان از آخرین تصمیمات درباره سپرده گذاران کاسپین

دادستان تهران در دوازدهمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران درخصوص موسسه کاسپین که جایگزین موسسه مالی اعتباری فرشتگان با 4000میلیارد تومان کسری شده، اظهار کرد: بانک مرکزی با همکاری دستگاه قضایی اقدامات خوبی انجام داده و سپرده های تا 100 میلیون تومان پرداخت شده و بعلاوه وجوه سپرده گذاران تا مبلغ 200میلیون تومان نیز پرداخت خواهد شد.به گزارش میزان، جعفری دولت آبادی به موضوع مبارزه با فساد اقتصادی پرداخت و با تاکید بر این که این مساله از اولویت های قوه قضاییه محسوب می شود، افزود: مبارزه با فساد اقتصادی تداوم خواهد یافت و این مبارزه نباید با تبعیض همراه باشد و هرکس رانت خواری کند و مرتکب فساد اقتصادی شود، تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

دادستان تهران درباره اقدامات دستگاه قضایی در مبارزه با فساد اقتصادی اظهار کرد: این افتخاری است که در مقایسه با دوره های گذشته، امروزه نبض مبارزه با فساد در دستگاه قضایی می تپد. این مبارزه ادامه خواهد یافت و شایعات، دروغ پردازی ها و تخریب ها بی تاثیر است، رانت خواران و مجرمان اقتصادی باید بدانند که قوه قضاییه در مبارزه با آنان مصمم است.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در خصوص آخرین وضعیت سپرده گذاران کاسپین، گفت: چند جلسه در این خصوص تشکیل و گزارشی ارائه شد که نهایتا به یک جمع بندی در این خصوص رسیدیم و این جمع بندی نوشته شد، که بر این اساس توسط بانک مرکزی خط اعتباری باز شود تا با این اقدام مشکلات 96 درصد سپرده گذاران کاسپین در مرحله نخست رفع شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت افزود: مخالفت هایی در این باره صورت گرفت، مبنی بر این که افرادی که سپرده بیشتری دارند متضرر می شوند، چراکه تمام سرمایه بانک به این 96 درصد اختصاص می یابد و منابع کمی برای سایر سپرده گذاران می ماند.

پزشکیان گفت: در نهایت پس از بحث و بررسی با دولت، قوه قضاییه و مسئولان امنیتی کشور مقرر شد که خط اعتباری برای این 96 درصد باز شود.