آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۳
حوادث
۱۹

نجات نوعروس از طناب دار

با رضایت اولیای دم، سایه سنگین مرگ از زندگی نوعروس قاتل کنار رفت.

به گزارش جام جم، زمستان 91 درگیری خانوادگی منجر به قتل در یکی از محله های پایتخت به پلیس اطلاع داده شد. زنی جوان با ضربه چاقو شوهر خود را کشته بود. او در بازجویی ها به قتل به خاطر اختلافات خانوادگی اعتراف کرد و به زندان افتاد. چندی بعد، جلسه محاکمه در شعبه 113 وقت دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و اولیای دم درخواست قصاص کردند. وکیل آنها نیز مدعی شد مقتول به همسرش سوءظن داشت، به همین خاطر با قاتل به مشکل خورده بود. سپس راحله در جایگاه ایستاد و گفت: «ده ماه از ازدواجمان گذشته بود که به خاطر مسائلی با حمید به مشکل خوردم. هر چند وقت یکبار با هم بحثمان می شد و دعوا می کردیم تا این که روز حادثه، دوباره به هم فحاشی کردیم و این بار حمید به آشپزخانه رفت و چاقو برداشت. آن را به من داد و گفت مرا بکش! من با دسته چاقو دو ضربه به او زدم اما نمی دانم چطور شد چاقو به پهلویش خورد و او را کشت.»

متهم از اولیای دم درخواست بخشش کرد، اما با مخالفت آنها روبه رو شد. قضات نیز با محرز دانستن قتل عمد، او را به قصاص محکوم کردند و دیوان عالی کشور نیز این حکم را تائید کرد تا نوعروس در آستانه طناب دار قرار گیرد. در حالی که همه چیز تمام شده به نظر می رسید، سرانجام با تلاش یک موسسه خیریه، رضایت اولیای دم جلب شد و آنها پذیرفتند در ازای دریافت 400 میلیون تومان، متهم را ببخشند.

صبح دیروز، راحله به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی منتقل و برای آخرین بار از جنبه عمومی جرم محاکمه شد. او گفت: «با این که مدت زمان کمی از ازدواج من و حمید گذشته بود اما با هم به مشکل خوردیم. در این چهار سال در زندان به جرمی که مرتکب شدم فکر کردم و پشیمانم. با کمک خیرین موفق شدیم 280 میلیون تومان از پول دیه را جور کنیم و بقیه را هم با فروش اموال به دست آوردیم. از قضات تقاضای تخفیف دارم. اگر آزاد شوم، زندگی جدیدی شروع می کنم.» قضات دادگاه در پایان وارد شور شدند و متهم را به حبس محکوم کردند.