آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۳
حوادث
۱۹

8 روز تا اعدام قاتل ستایش

قاتل ستایش، دختر شش ساله افغان 27مهر اعدام می شود.

دادستان ورامین گفت: «تنفیذ حکم اعدام قاتل واصل شده و اگر مشکلی نباشد، 27 مهر امسال اجرا می شود.» ابوالقاسم مرادطلب افزود: «سن قاتل به 18 سال رسیده و اولیای دم خواستار اجرای حکم اعدام شده اند.» پدر و مادر ستایش باید برای اجرای قصاص، تفاضل دیه را پرداخت می کردند، اما اکنون که قرار است حکم اعدام به جرم تجاوز اجرا شود، این موضوع منتفی است.

امیرحسین، 22 فروردین 95، در 16سالگی، دختر شش ساله همسایه شان به نام ستایش را به بهانه نشان دادن چند جوجه قناری به طبقه دوم خانه شان در خیرآباد ورامین کشاند و پس از آزار و اذیت، او را با ضربه چاقو به قتل رساند و جسدش را با اسید سوزاند. متهم، شهریور 95 در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و با وجود انکار آزار و اذیت و قبول قتل در شرایط سیاه مستی، با درخواست اولیای دم به اعدام و قصاص محکوم شد.

وکیل امیرحسین با بیان این که هنوز زمان اجرای حکم به شکل رسمی به او ابلاغ نشده است به جام جم گفت: قبلا نسبت به حکم صادره فرجام خواهی کردیم، اما دیوان درخواست ما را رد کرد و به این شکل، روند قضایی رسیدگی به پایان رسید. امروز (سه شنبه) از طریق رسانه ها متوجه تاریخ اجرای حکم شدم و غیرمستقیم موضوع را به خانواده اش گفتم. آنها مراجعات زیادی برای جلب رضایت شاکیان داشتند، اما موثر نبود و حالا هم کار خاصی نمی توانند بکنند.

مجتبی فرحبخش با بیان این که فقط یک معجزه می تواند امیرحسین را از مرگ نجات دهد، افزود: آخرین بار دوشنبه با امیرحسین حرف زدم. امیدوار بود. گمان نمی کنم هنوز از حکم خبردار شده باشد. با مسئولان کانون اصلاح و تربیت هم که تماس گرفتم، حکم به دستشان نرسیده بود.