آرشیو شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۷
حوادث
۱۸

در پی انتشار گزارش روزنامه ایران و به همت زوج نیکوکار صورت می گیرد

آزادی زندانی قدیمی و 72 محکوم

ایران واشقانی فراهانی

گروه حوادث - / همزمان با انتشار گزارش سرگذشت غم انگیز زندگی مرد 60 ساله که به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه 35 میلیون تومانی، 20 سال از عمرش را پشت میله های زندان سپری کرده بود، تعداد زیادی از هموطنان برای آزادی این زندانی اعلام آمادگی کردند.این درحالی بود که به دنبال انتشاراین گزارش زمینه آزادی مرد زندانی و 72 زندانی دیگرفراهم شد.

در گزارش این حکایت غم انگیز گفته بودیم که «سید بابا» 20 سال پیش به دلیل اختلاف های خانوادگی، با همسرش به مشاجره پرداخت و وقتی با درخواست طلاق وی روبه رو شد، تصمیم به جدایی ابدی گرفت. وی که به شدت خشمگین شده بود همسرش را با چاقو مجروح کرد و بلافاصله خودزنی کرد.پس ازانتقال آنها به بیمارستان، زن میانسال ازپادرآمد اما شوهرخشمگین از مرگ نجات یافت.او پس ازمحاکمه به اتهام قتل عمد همسرش پای میزمحاکمه ایستاد و 6 فرزندش به عنوان اولیای دم از قصاص پدرشان گذشت کردند، اما پدر و مادر مقتول خواستاردریافت دیه شدند و مرد زندانی به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه، 20 سال از عمرش را پشت میله های زندان گذراند.

درحالی که به دنبال انتشارسرگذشت این مرد پشیمان درصفحه حوادث «ایران»، برخی هموطنان برای کمک به وی اعلام آمادگی کردند،اما یک زوج نیکوکار البرزی که تاکنون با کمک بخش جویندگان عاطفه روزنامه ایران، صدها زندانی بدهکار را آزاد کرده اند، درتماس با خبرنگارما ازصدور و پرداخت چک آزادی این مرد سالخورده خبردادند.

آنها همچنین اعلام کردند به حرمت ایام سالگرد شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، حاضربه آزادی 72 زندانی بدهکاربا نظرمسئولان قضایی و واحدهای مددکاری ندامتگاه های کشورهستند.این زوج نیکوکارکه هیچ گاه نخواسته اند نامی ازآنها برده شود از «حاجی رضا شاکری» دادستان کرج درخواست کردند تا فهرستی از زندانی های بدهکار را به آنها ارائه کند تا مقدمات آزادی شان را با پرداخت بدهی شان فراهم کنند. «ر.ف» و همسرش «سیده م.ح» نذرشان را به سرور آزادگی و سالار شهیدان اهدا کردند.