آرشیو شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۷
حوادث
۱۸
خبر

فرمانده ناجا خبر داد: رشد 43 درصدی جرایم رایانه ای

گروه حوادث / فرمانده ناجا با اشاره به رشد 43 درصدی جرایم فضای مجازی درسال جاری برافزایش کیفیت خدمات رسانی درکلانتری ها تاکید کرد.

به گزارش «ایران»، سردار حسین اشتری، همزمان با آخرین روزهفته ناجا در نشستی که در جمع پژوهشگران برتر برون سازمانی برگزارشد، گفت: پلیس به سمت حرفه ای شدن و ارتقای موضوعات آموزشی گام بر می دارد. یکی از اولویت های اصلی پلیس هم این است که در موضوعات گوناگون از نظرات نخبگان، کارشناس ها و راهکارهای اجرایی آنان در موضوعات گوناگون بهره بگیرد. حال آنکه در موضوعاتی مانند تصادف ها، سالانه شاهد افزایش تعداد وسایل نقلیه و سفرهای برون شهری هستیم که این موضوع احتمال بروزسوانح رانندگی را افزایش می دهد.

وی در ادامه افزود: سه عامل انسانی، ایمن سازی جاده و صنعت خودرو در بروز تصادف ها نقش اساسی دارند. به همین خاطر اگر هر دستگاهی نقش خود را بدرستی انجام ندهد یا کوتاهی کند بار مسئولیتش به دوش نیروی انتظامی می افتد. بنابراین سهم دستگاه ها برای ارتقای امنیت و حفظ احساس آرامش مردم باید مشخص شود. هر چند که به این موضوع کمتر توجه شده است، چرا که ما باید آخرین ایستگاهی باشیم که به این گونه موارد ورود پیدا می کنیم اما به دلیل این کم توجهی ها نخستین دستگاهی هستیم که ورود پیدا می کنیم.

اشتری با بیان اینکه امسال وقوع جرایم 43 درصد در فضای مجازی افزایش پیداکرده است، تاکید کرد: یکی از مناسبت ترین راهکارها این است که سهم همه دستگاه ها در موضوعات مختلف بویژه تصادفات و آسیب های اجتماعی مشخص شود.ضمن اینکه پلیس معتقد است اقدامات پیشگیرانه با ارتقای نظم و امنیت رابطه مستقیم دارد که با تعامل دستگاه ها و مشارکت مردمی به وقوع می پیوندد. اولویت اصلی پلیس نیز همین موضوع یعنی مشارکت مردمی است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: درعین حال معتقدیم باید اقتدار توام با رافت و مهربانی، عطوفت و عدالت سرلوحه فعالیت پرسنل نیروی انتظامی باشد که به یک الگوی ایرانی و اسلامی در این راستا برسند.دراین مسیر کلانتری ها، پاسگاه ها و پلیس راهنمایی و رانندگی پیشانی ناجا تلقی می شوند. اگر بخواهیم پیشانی ناجا را ارتقا دهیم که سبب دلگرمی مردم و اصل نظام می شود نیاز است پژوهشگران برتر و نخبگان کشور در این راستا راهکارهای اجرایی به ما ارائه دهند.