آرشیو شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۳۹۲۸
ویژه
۱۲
منطقه آزاد - 1

مهندس مسرور در نشست شورای معاونین و مدیران منطقه آزاد انزلی با دکتر بانک، مشاور رییس جمهور: رشد شاخص های اقتصادی و اجرای طرح های توسعه ای و پروژه های زیرساختی منطقه آزاد انزلی را تشریح کرد

در نشست دکتر بانک با شورای معاونین و مدیران منطقه آزاد انزلی مهندس مسرور، رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان از تلاش ها و زحمات دکتر ترکان قدردانی کرد و گفت: اتفاقات خوبی در زمان ایشان در مناطق آزاد رخ داد و شاخص های اقتصادی این مناطق طی این مدت رشد کرده است و مطمئنا با حمایت دکتر بانک این روند توسعه ای ادامه خواهد یافت. وی به بیان گزارشی از عملکرد سازمان متبوع خود در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: از دستاوردهای منطقه طی این مدت فعال سازی 55 واحد صنعتی راکد بوده که از طرقی همچون ارایه مشاوره خوب برای تغییر محصول یا تکنولوژی تولیدی به دست آمد که زمینه اشتغال 1373 نفر در این واحدهای تولیدی فراهم شده است.

امروز منطقه آزاد انزلی با چهار سال قبل آن قابل قیاس نیست

مهندس مسرور با تصریح بر اینکه امروز منطقه آزاد انزلی با چهار سال قبل آن قابل قیاس نیست گفت: ارزش سرمایه گذاری به روز شده از سوی این سازمان در مجتمع بندری کاسپین 832 میلیارد تومان بوده و 300 میلیارد تومان نیز از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری انجام می شود.

وی خواستار حمایت شورای عالی مناطق آزاد در خصوص اتصال این منطقه و مجتمع بندری کاسپین به شبکه ریلی کشور شد و توضیحاتی در خصوص پروژه مارینا و اقدامات سازمان در حوزه عمران روستایی ارایه کرد و گفت: در سال 95 رقمی بالغ بر 193 میلیارد تومان صرف پروژه های عمرانی-زیرساختی شد و این در حالی بود که این رقم در سال 90 در حدود 22 میلیارد تومان بود. این یک جهش بزرگ در پروژه های عمرانی منطقه است.

هدف منطقه آزاد انزلی: تبدیل شدن به مرکز مبادله کالای استراتژیک کشورهای حاشیه دریای خزر

وی به تشریح هدف اصلی ترسیم شده از سوی سازمان متبوع خود پرداخت و گفت: هدف ما تبدیل منطقه به مرکز مبادله کالای استراتژیک کشورهای حاشیه دریای خزر است که از طریق تکمیل زیرساخت ها، فعال سازی کریدورهای بین الملل و فعالیت بورس کالای منطقه محقق خواهد شد.

مسرور در خصوص اهمیت فعال سازی کریدورهای بین المللی که از کشور عبور می کنند گفت: اگر فقط سه درصد از 1000 میلیارد تن بار عبوری از کانال سوئز از طریق کریدور شمال جنوب عبور کند، شاهد تردد 30 میلیون تن بار خواهیم بود که با خود علاوه بر درآمد ارزی، اشتغال را نیز پدید می آورد.