آرشیو شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۵
صفحه اول
۱

لاریجانی: در خصوص موضع ترامپ نگرانی نداریم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدابیری که از سوی مسئولان جمهوری اسلامی درخصوص مواضع ترامپ اندیشیده شده است، گفت: ما با طمانینه تصمیم می گیریم و فکر نمی کنم در صحنه بین الملل مواضع آمریکا خیلی جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی لاریجانی که به روسیه سفر کرده است، افزود: هیچ گونه اضطرابی در مسئولان جمهوری اسلامی ایران درخصوص اعلام برنامه رئیس جمهور آمریکا در زمینه برجام وجود ندارد.

وی اظهار کرد: این گونه اقدامات آنی و رفتارهای غیردقیق مقامات آمریکایی در این زمینه هم برای خودشان و هم برای کشورهای دیگر مشکل ساز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در اجلاس اخیر کمیسیون مشترک برجام در نیویورک هیچ یک از اعضا از موضع آمریکا حمایت نکردند و حتی این کشور را گاهی با واژه های نسبتا تند تقبیح کردند.

لاریجانی با اشاره به جلسات هیات نظارت بر اجرای برجام توضیح داد: در جلسات این هیات بحث کاملی در این زمینه داشتیم و برای اقدامات متناسب فکر کرده ایم و در مجلس نیز قانونی که تصویب شده مشخص کرده اقدام متقابل کشورمان چگونه باید باشد. وی اضافه کرد: بنابراین راه خیلی روشن و قانون نیز مدون شده است و در هیات نظارت بر برجام نیز در این باره صحبت کرده ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فکر نمی کنم ملت ایران درباره مواضع رئیس جمهور آمریکا هیچ گونه نگرانی داشته باشد، چون حداقل قضیه این است که کشورهای دنیا اکنون متوجه موضوع شده اند و همراه ایران هستند.

لاریجانی با قدردانی از مواضع دقیق و درست دولت روسیه در حمایت از برجام در اجلاس اخیر کمیسیون مشترک بر برجام افزود: دیگر کشورهای اروپایی نیز تقریبا همین موضع را داشتند و همگی بر حفظ برجام تاکید کردند.

وی اضافه کرد: این نشان می دهد در صحنه بین المللی در این باره وفاق وجود دارد و اگر یک کشور تکروی می کند به ضرر آنها خواهد شد و برای ما روشن است که ایران هیچ ضرری از این قضیه نخواهد کرد.