آرشیو شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۵
ایران
۱۵

ایثار اهالی نودهک برای اهدای عضو

اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند به عنوان یک اقدام نیکوکارانه، درحالی هنوز در کشورمان بخوبی جا نیفتاده که اهالی یک روستا در مازندران، با ثبت نام و عضویت در سامانه اهدای عضو و دریافت کارت، استقبال درخور تحسینی از این طرح داشتند.

به گزارش ایرنا، 70 نفر از اهالی روستای «نودهک» بابل در اقدامی خودجوش و با تاثیرپذیری از فرهنگسازی در فضای مجازی با عضویت در بانک اهدای عضو، رضایت خود را برای انجام این کار خداپسندانه در صورت بروز مرگ مغزی شان اعلام کردند.

محمدرضا نجفی، دهیار روستای نودهک در این باره گفت: آغاز این حرکت گروهی پس از بیان مطالبی درخصوص وجود تعداد بالای بیماران نیازمند به اهدای عضو و همچنین آماری درخصوص تعداد افرادی که در سال دچار مرگ مغزی می شوند در کانال تگرامی روستای نودهک رخ داد.

وی با اشاره به کوتاه بودن آغاز زمان این حرکت فرهنگی در روستا، افزود: در مدت یک هفته اجرای این کار تاکنون 70 نفر از 430 نفر جمعیت روستا کارت اهدای عضو خود را دریافت کرده اند.

به گفته وی، بانوان و تحصیلکردگان دانشگاهی بیشترین افراد ثبت نام کننده در سایت اهدای عضو و دریافت این کارت بوده اند. وی با تاکید بر این که فضای مجازی ابزار تاثیرگذاری در انجام این حرکت است، یادآور شد: دو سال قبل به رغم حضور مسئولان و کارشناسان اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی بابل در روستای نودهک و بیان مسائل مربوط به این موضوع، تعداد انگشت شماری برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام کردند، منتها این بار و با استفاده از فرصت فضای مجازی ابعاد مختلفی از تاثیر این کار برای بازگشت حیات به بیماران نیازمند از فردی از میان اهالی روستا مطرح شد که تاثیر بیشتری داشته است.