آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۱
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

پیش تولید «بی تو» متوقف شد

فیلم «بی تو» به کارگردانی و تهیه کنندگی داوود موثقی درمرحله پیش تولید متوقف شد. موثقی گفت: ما مقداری از کارهای پیش تولید این فیلم را انجام داده بودیم اما در میانه راه شریک سرمایه گذارم عنوان کرد که نمی تواند بودجه مورد نیاز را تامین کند از همین رو «بی تو» در همین مرحله متوقف شد.

«انزوا» به لهستان رفت

«انزوا» نخستین فیلم بلند سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی به عنوان تنها نماینده ایران در بخش رقابتی فیلم های اول و دوم جشنواره کمرایمیج لهستان به نمایش گذاشته خواهد شد. جشنواره کمرایمیج شامل بخش اصلی، بخش فیلم های اول و دوم، بخش فیلم های دانشجویی و همچنین کارگاه های تخصصی است که از تاریخ 20 تا 27 آبان (11تا 18 نوامبر) برگزار می شود.

فراخوان نخستین جشنواره عکس های خبری تقریب

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و خبرگزاری تقریب، نخستین جشنواره عکس های خبری تقریب را برگزار می کنند. با هدف گسترش مفهوم وحدت در میان مذاهب اسلامی و ایجاد وحدت بین جامعه اسلامی و مومنین با بهره گیری از عناصر هنری و همچنین تقدیر از هنرمندان و بویژه عکاسان علاقه مند به فعالیت در این حوزه، نخستین جشنواره عکس های خبری تقریب همزمان با هفته وحدت برگزار می شود.

«دوباره زندگی» با گلاب آدینه و شمس لنگرودی

فیلم سینمایی «دوباره زندگی» نخستین ساخته بلند سینمایی رضا فهیمی محسوب می شود که مراحل فیلمبرداری این فیلم در سکوت خبری به پایان رسید. گلاب آدینه با ایفای نقشی متفاوت در کنار شمس لنگرودی شاعر دراین فیلم حضور دارد.

معرفی برگزیده جایزه پلانتا

جایزه پلانتا به ارزش 601 هزار یورو، خاویر سیرا را به عنوان برنده سال 2017 خود معرفی کرد. او این جایزه را برای نوشتن کتاب «آتش نامرئی» در بارسلونا دریافت کرد. این نویسنده پرفروش و خالق رمان های تاریخی دومین جایزه گران ادبی جهان را پس از نوبل ادبیات، برای نوشتن داستانی شعرگونه درباره آخرین شام مسیح از آن خود کرد.