آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۱
جهان
۲۰
همسایگان

حداقل 50 کشته و 250 زخمی در حملات تروریستی افغانستان

گروه طالبان در حمله ای تروریستی به مرکز فرماندهی پلیس در استان پکتیا واقع در شرق افغانستان، دست کم 33 نفر از جمله فرمانده پلیس این منطقه را کشته و بیش از 200 نفر دیگر را زخمی کردند. این گروه شبه نظامی در حملاتی مشابه به مراکز پلیس در جنوب و غرب این کشور 15 مامور پلیس را کشته و 40 نفر دیگر را زخمی کردند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته «ویس احمد برمک» وزیر کشور افغانستان اعلام کرد گروهی از مهاجمان طالبان در ساعت 9 و 40 دقیقه در حالی که جلیقه انتحاری به تن داشتند به ساختمان فرماندهی پلیس در شهر گردیز واقع در ولایت پکتیا حمله کرده و تعدادی از نیروهای پلیس را کشتند. در این حمله که نخست با انفجار خودرو بمب گذاری شده و سپس حمله افراد انتحاری همراه شد، «توریالی عبدیانی» فرمانده پلیس پکتیا زخمی و بر اثر شدت جراحات جان باخت. وزارت کشور افغانستان تاکنون درمورد آمار دقیق تلفات اطلاعاتی را منتشر نکرده است. این در حالی است که «هدایت الله حمیدی» معاون ریاست بهداشت ولایت پکتیا اعلام کرده تاکنون 33 کشته و بیشتر از 200 زخمی به مراکز بهداشت منتقل شدند. منابع محلی اعلام کردند بیشتر قربانیان غیر نظامیانی بودند که برای گرفتن گذرنامه و شناسنامه به فرماندهی پلیس ولایت پکتیا مراجعه کرده بودند. در این حادثه همچنین 15 دانشجوی دختر نیز که خوابگاه آنان نزدیک محل حادثه بوده زخمی شدند.

همزمان با این حمله نیز حملات تروریستی مشابهی علیه مراکز پلیس و نیروهای دولتی در جنوب و غرب این کشور رخ داد که در نتیجه آن دست کم 15 مامور پلیس کشته شده و 40نفر دیگر زخمی شدند. طالبان مسئولیت تمامی حملات روز گذشته را برعهده گرفته است. خبر دیگر اینکه روز گذشته افغانستان با کسب بیش از دو سوم آرای کشورهای عضو سازمان ملل، برای نخستین بار به عضویت شورای جهانی حقوق بشر سازمان ملل درآمد.