آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۹
شهرستان ها
۷

حدود 100 دانش آموز روستاهای پز الیگودرز معلم ندارند

حدود 100 دانش آموز روستاهای پز الیگودرز پس از گذشت بیش از سه هفته از سال تحصیلی جدید همچنان منتظر آمدن معلم مدرسه هستند.

خداداد حسنی دهیار روستای پز در این باره گفت: ماه مهر رو به اتمام است اما هنوز یک معلم برای دانش آموزان این منطقه نیامده فقط گفتند برای هر روستایی از معلمان حق التدریس می فرستیم که این معلمان حق التدریس هم حداقل یک هفته باید بروند روش تدریس یاد بگیرند.

وی افزود: دانش آموزان روستا های پز فقط تا پایه ششم می توانند درس بخوانند اکنون نیز در دو روستای پز 50 دانش آموز پایه اول تاششم و روستای دیگر 43 دانش آموز منتظر آمدن معلم اند اما هنوزی خبری از معلم نیست و دانش آموزان همچنان باید چشم به راه آمدن معلم بمانند.

وی عنوان می کند: برای هر یک از این روستاها یک معلم فرستاده می شود اما یک معلم واقعا پاسخ گوی این تعداد دانش آموز نیست.

حسنی بیان می کند: مسئولان گفتند دو معلم فرستاده ایم ولی هنوز خبری از هیچ معلمی نیست.

وی به کانکسی بودن مدارس روستا های پز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به کانکسی بودن مدارس امکان دو شیفته کردن مدرسه نیست و یک معلم باید 43 دانش آموز پایه اول تا ششم را همزمان آموزش بدهد.

دهیار روستای پز الیگودرز گفت: گاهی مسئولان می گویند امکان فرستادن دو معلم نیست، معلوم نیست معلم ندارند یا مشکل خانه استیجاری است، اگر مشکل اسکان است ما خودمان خانه ای برای معلم فراهم می کنیم.

وی عنوان کرد: از آنجاکه مدرسه این روستاها فقط تا پایه ششم است بعدازآن اکثر دانش آموزان این منطقه سراغ چوپانی می روند و ترک تحصیل می کنند.

وی به محرومیت های مختلف روستاهای پز الیگودرز اشاره کرد و افزود: نبود راه دسترسی مناسب، برق و مدرسه از مشکلات عدیده این منطقه است و باید گفت هیچ امکاناتی در این روستاها وجود ندارد.

وی بیان می کند: روستای پز علیا نزدیک 60 دانش آموز دارد، روستاهای پز وسطی و روستاهای اقماری نیز نزدیک 250 دانش آموز دارند اما هنوز یک معلم ندارند و از تحصیل بازمانده اند.