آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۱
سیاسی
۲

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد: تعیین تکلیف پرونده نمایندگان ارومیه و نیشابور

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با تاکید بر اینکه این هیات حق برخوردهای قانونی لازم با رفتارهای خارج از عرف نمایندگان را دارد، گفت که در همین رابطه پرونده شکایت خبرنگار روزنامه ایران از آقای قاضی پور مختومه شد و درباره موضوع برخورد خانم چنارانی با معاون استاندار خراسان رضوی نیز در نخستین جلسه هیات تعیین تکلیف می شود.

محمدجواد جمالی در گفت وگو با ایسنا درباره درباره چگونگی ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به موضوع برخورد نماینده نیشابور با معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بنده شخصا با خانم چنارانی صحبت کردم و از ایشان موضوع را جویا شدم که توضیحاتی نیز ارائه کردند. وی افزود: اعتقادم بر این است که این روش صحیحی برای پیگیری کار مردم در حوزه های انتخابیه نیست و نمی توان این برخوردها را تایید کرد بخصوص اینکه توام با پرخاشگری باشد. ما می دانیم که فشار روی نمایندگان برای پیگیری درخواست های مردم زیاد است ولی بازهم این دلیلی برای اینگونه برخوردها نمی شود. جمالی در جمع بندی گفت: درباره پرونده خانم چنارانی در صورت شکایت یا ارجاع آن از سوی هیات رئیسه، هیات نظارت ورود پیدا خواهد کرد ولی در نهایت تعیین تکلیف این موضوع منوط به برگزاری جلسه هیات نظارت در هفته آینده است. سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره پرونده شکایت خبرنگار روزنامه ایران از قاضی پور نماینده ارومیه گفت: بعد از شکایت صورت گرفته چندین جلسه برگزار شد و ما صحبت های خبرنگار «ایران» و آقای قاضی پور را شنیدیم. حتی جلساتی با آقای پزشکیان نیز برگزار شد که در نهایت ایشان اعلام کرد که با صحبت های انجام شده با دو طرف قضیه حل شده و رضایت شفاهی از خبرنگار روزنامه ایران گرفته شده است.

با وجود این خبرنگار روزنامه ایران اعلام کرد که هنوز بابت شکایت خود از نماینده ارومیه رضایت نداده و در نامه ای به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، رضایت خود را منوط به عذرخواهی قاضی پور کرده است شرطی که محقق نشده است.