آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۹
جهان
۶

چهره ها و نظرها

کورکر: پای همه حرف هایم علیه ترامپ می ایستم

باب کورکر، سناتور جمهوریخواه آمریکایی که بتازگی با دونالد ترامپ درگیری لفظی شدیدی پیدا کرده گفت که پای انتقادهای تندش از ترامپ می ایستد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، کورکر در مصاحبه ای با سی. ان. ان افزود: من قبل از طرح حرف هایم خیلی خوب به آنها فکر کرده ام. من همین طوری و فکر نکرده حرفی را نمی زنم و پای اظهارنظرهایم می ایستم.

این سناتور جمهوریخواه خاطرنشان کرد، بارها تلاش کرده تا نگرانی هایش را از مسیرها و نشست های خصوصی به رئیس جمهور آمریکا مطرح کند و به مرور زمان قبل از این که تصمیم به طرح علنی انتقادهایش علیه ترامپ بگیرد، این نارضایتی در او شکل گرفته است.

حیدر العبادی به عربستان می رود

نخست وزیر عراق اعلام کرد هفته آینده در صدر هیاتی از وزیران خود برای امضای توافقنامه های همکاری به عربستان سفر می کند.

به گزارش تسنیم، سایت ارم نیوز با اعلام این خبر به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری عراق نوشت: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز دوشنبه تماسی تلفنی از سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی درباره کشمکش جاری در استان کرکوک دریافت کرد.

این بیانیه افزود: شاه سعودی بر «حمایت عربستان از وحدت عراق» و «رد نتایج همه پرسی انجام شده در اقلیم کردستان»این کشور تاکید کرد و گفت که «عربستان از نزدیک تحولات اوضاع در کرکوک را دنبال می کند.»

براساس این بیانیه، شاه سعودی گفت «عربستان تمایل فراوان به برقراری بهترین روابط با عراق و تقویت همکاری بین دو کشور دارد.»