آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۹
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

هاشمی: مهرام به لیگ برتر بسکتبال شخصیت داد

مهرام با برد آمد. آن هم با تیمی جوان شده که میانگین سنی بازیکنانش به 21 سال می رسد.

لیگ برتر بسکتبال آغاز شد و مدافع قهرمانی با 50 امتیاز اختلاف زهر چشم گرفت. پتروشیمی بندرامام برد، همین طور نفت آبادان که تیم دوم گرگان را شکست داد تا فینالیست های فصل قبل با دست پر از زمین خارج شوند. دانشگاه آزاد برابر رعد خوزستان به پیروزی رسید اما تلاش بازیکنان مصطفی هاشمی، سرمربی مهرام برابر شهرداری تبریز با هدایت مهران حاتمی، سرمربی تیم ملی و بازیکن خارجی این تیم، در بین نتایج دیگر هفته نخست لیگ برتربسکتبال بیشتر به چشم آمد.

هاشمی بعد از دو فصل به نیمکت مهرام و مهرام به لیگ برتر برگشت. غیبتی که هاشمی می گوید خلا بزرگی در بسکتبال در نبود مهرام احساس می شد.

او درباره تیم جوان مهرام با میانگین 21 سال می گوید: اتفاق خاصی نیفتاده است. این وظیفه من به عنوان مربی است و این شغل من است که از بازیکنانم استفاده کنم و بارها گفتم پیری و جوانی شناسنامه است. بازیکن باید کیفیت داشته باشد.

هاشمی با اشاره به ریخت و پاش هایی که توسط برخی تیم ها برای قهرمانی می شود، می گوید: مهرام همان سال هایی که قهرمان می شد ریخت و پاش نداشت. امسال هم با تلفیقی از بازیکنان لیگ یک و بازیکنان دیگر وارد لیگ شدیم و اعتقاد دارم مهرام به لیگ برتر بسکتبال شخصیت داده است.

مهرام در شرایطی در تبریز برابر شهرداری به برتری رسید که تیم تبریزی یک هفته در استانبول اردو زده بود. مهران حاتمی، سرمربی تیم ملی و تیم شهرداری می گوید: ما در شرایط خاصی به این اردو رفتیم. بازیکنان ما بتازگی دور هم جمع شده اند و به هماهنگی نیاز داریم. سرمربی تیم ملی که بازیکنان باتجربه ای مثل اصغر کاردوست و آرن داوودی را از ملی پوشان سابق بسکتبال دارد در مورد وضعیت بازیکن خارجی تیمش هم که در این دیدار مقابل جوانان مهرام به میدان رفت، گفت: او بازیکن خوبی است و به او اعتقاد دارم، اما باید بیشتر از سوی باشگاه حمایت شود تا بتواند با تمرکز بیشتری بازی کند. حاتمی از جذب یک خارجی دیگر هم خبر داد. به هر حال نخستین مسابقه را 68 بر 59 به مهمانش باخت تا برای هفته های بعد بیشتر به فکر چاره باشد.