آرشیو پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۲
ورزشی
۲۳

زهرا نعمتی: باور می توانم را در ورزش به دست آوردم

جشن روز ملی پارالمپیک برگزار شد

حامد جیرودی

مراسم جشن بزرگ روز ملی پارالمپیک صبح روز گذشته، در سالن مجموعه ورزشی فرهنگی میلاد نور تهران برگزار شد. پیش از آغاز این مراسم، برنامه هایی از جمله پیاده روی و برگزاری کارگاه های آموزشی جهت ترویج ورزش همگانی برگزار شد.

به گزارش «ایران»، مراسم با حمل پرچم ایران آغاز شد و سپس پیام ویدئویی اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک به نمایش درآمد و پیام خیرمقدم مراسم توسط زهرا نعمتی قهرمان تیراندازی با کمان بازی های پارالمپیک لندن و ریو قرائت شد و به این جمله اشاره کرد که «باور می توانم را در ورزش به دست آوردم.»

در ادامه مراسم، به صورت نمادین مسابقه تیراندازی با کمان از سوی زهرا نعمتی و دو نوجوان دختر و پسر برگزار شد. همچنین توسط عده ای رشته های همگانی مثل اسکیت، طناب زنی، گوی رانی، نمایش با توپ و اسلالوم و رشته قهرمانی مثل بوچیا، بسکتبال، تکواندو، وزنه برداری، تنیس روی میز، شمشیربازی و بدمینتون به نمایش درآمد.

در بخشی از مراسم، محمود خسروی وفا علاوه بر ارائه توضیحاتی درباره روز ملی پارالمپیک، خبر خوبی را هم اعلام کرد: «این مراسم همان طور که در تقویم نیز به ثبت رسیده، روز 24 مهر ماه به نام روز ملی پارالمپیک اعلام شده و هر ساله برای ایجاد نشاط و شادی در بین جامعه معلولان ما سعی می کنیم این روز را گرامی بداریم. البته امسال به دلیل مصادف شدن 24 مهرماه با ایام شهادت، روز ملی پارالمپیک با دو روز تاخیر در 26 مهر ماه برگزار شد. از سویی به دنبال آن هستیم که بتوانیم این روز را جهانی کنیم.»

گفتنی است در حاشیه این مراسم محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک و مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند. خسروی وفا همچنین درباره زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: «بعید می دانم در سال جاری شرایط برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک فراهم باشد.»