آرشیو پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۲
اقتصادی
۶

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: صادرکنندگان از رقابت منفی با یکدیگر خودداری کنند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: صادر کنندگان پس از خروج از کشور به تخریب یکدیگر می پردازند که باید از این رقابت منفی دوری کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی در نشست فعالان اقتصادی هرمزگان اظهار کرد: این یکی از دو چالش بسیار مهم حوزه صادرات است که انتظار می رود اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون برای آن چاره ای بیندیشند. وی ادامه داد: این اتفاق حتی در کشوری که دارای بازار صادراتی است هم رخ می دهد که می توان به رقابت منفی 50 صادر کننده خرمای کشور به روسیه اشاره کرد.

وی اضافه کرد: اینان به جای رقابت با بازرگانان دیگر کشورها یکدیگر را از صحنه بازار حذف می کنند، این نکته را تذکر دادیم ولی اقدام عملی برای رفع آن انجام نشده است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این ها با کار خود دست به عملیات انتحاری می زنند. سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه می گفت خودشان قیمت ها را دامپینگ می کنند، اتاق بازرگانی خود باید برای اصلاح این وضعیت اقدام کند.

پورابراهیمی بیان کرد: روسیه بزرگ ترین همراه جمهوری اسلامی ایران در معادله های بین المللی است ولی تمام صادرات ما به این کشور در سال گذشته تنها به 500 میلیون دلار می رسد؛ اتاق های بازرگانی راهبرد مشخص خود را برای حضور در بازارهای جهانی به کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کنند.