آرشیو یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۲
سیاسی
۲

بازتاب ها و واکنش ها به معرفی گزینه های دولت برای وزارتخانه های بی وزیر

حسن روحانی، رئیس جمهور دیروز در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان و منصور غلامی را برای اخذ رای اعتماد به ترتیب برای وزارتخانه های نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد.

معرفی گزینه های جدید وزارت علوم و نیرو درحالی صورت می گیرد که از مدت ها قبل که بحث معرفی غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم مطرح شد، مخالفت های جدی با این انتخاب از سوی برخی جریان های اصلاح طلب مطرح شد. برخی جریان های اصلاح طلب در قالب نامه و بیانیه به معرفی غلامی اعتراض کردند و خواهان تجدیدنظر رئیس جمهور شدند. با این وصف گزینه پیشنهادی وزارت علوم در مصاحبه ای به انتقاداتی که به او وارد شده واکنش نشان داد و با بیان این که بخشی از انتقادات مطرح شده درباره او درست نیست، گفت: فکر می کنیم اگر در چارچوب مقررات و اخلاق حرکت کنیم و همچنین مباحثی را که آقای رئیس جمهور درباره حقوق شهروندی مدنظر دارند لحاظ کنیم، شاهد وضع مناسبی خواهیم بود، ولی این به معنای نبود هیچ محدودیتی در دانشگاه ها نخواهد بود.

وی همچنین در گفت وگویی دیگر گفته که اصلاح طلب است و در صورت رای آوردن، راه رضا فرجی دانا را در وزارت علوم ادامه خواهد داد.

در مجموع به نظر می رسد با توجه به مخالفت های صورت گرفته، غلامی زمان رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی روز سختی را در پیش خواهد داشت.