آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۳
ورزشی
۹

2 مدال حاصل کار تکواندوی ایران در مسابقات جایزه بزرگ لندن

تیم تکواندوی اعزامی ایران به لندن با کسب دو مدال، به کار خود در سومین مرحله مسابقات جایزه بزرگ پایان داد.

آرمین هادی پور آخرین نماینده ایران در مسابقات جایزه بزرگ لندن بود که با سه پیروزی متوالی راهی دیدار نهایی شد. وی در مبارزه نهایی برابر «آرتانامونوف» از روسیه به میدان رفت و در نهایت 3 بر صفر در راند چهارم بازنده شد و نقره گرفت. این روسی، فرزان عاشورزاده را نیز از جدول مسابقات خارج کرده بود.

راند اول این دیدار با وجود حملات دنباله دار هادی پور امتیازی برای دو تکواندوکار دربرنداشت. راند دوم نیز با وجود تلاش های دو تکواندوکار برای کسب امتیاز به دلیل احتیاط بیش از حد، بازهم بدون ثبت امتیاز روی تابلو به پایان رسید و همین شرایط در راند سوم هم تکرار شد تا همه چیز در شرایط مساوی به راند چهارم و پایانی کشیده شود. در این شرایط، حریف روسی عملکرد بهتری داشت و با اجرای تکنیک سه امتیازی پیروز از میدان خارج شد و به نشان طلا دست یافت.

هادی دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس «صلاحدین بن صالح» از بلژیک را شکست داد. وی در دومین مبارزه «جک وولی» از ایرلند را 20بر 13 شکست داد و در مرحله نیمه نهایی برابر «هانپاراپ» از تایلند در امتیاز طلایی پیروز شد و راهی مبارزه نهایی شد.

تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات با 5 تکواندوکار حضور داشت که ابوالفضل یعقوبی، میرهاشم و فرزان عاشورزاده از دور مسابقات حذف شدند. سجاد مردانی به نشان برنز دست یافت و آرمین هادی پور نیز نقره گرفت. در دو مرحله قبلی رقابت های گرندپری، تیم ملی کشورمان تنها دو برنز کسب کرده بود و در این مرحله با یک نقره و یک برنز عملکرد بهتری نسبت به دو دوره قبل داشت.