آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آمار 6 ماهه صدقات کمیته امداد منتشر شد: ایرانی ها 153 میلیارد تومان صدقه دادند

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با ارائه آمار صدقات جمع آوری شده در 6 ماه نخست امسال، استان های رکورددار را معرفی و جزئیاتی از نحوه هزینه کرد صدقات را تشریح کرد.

علی محمد ذوالفقاری در گفت وگو با تسنیم با اشاره به آمار جمع آوری صدقات در 6 ماه نخست امسال گفت: در 6 ماه ابتدایی امسال 153 میلیارد تومان در قالب صدقات مردمی در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفت.

وی ادامه داد: میان صدقات جمع آوری شده، 89 میلیارد تومان از طریق صندوق های خانگی و کوچک، 52 میلیارد تومان از صندوق های بزرگ خیابانی و 12 میلیارد تومان از روش های نوین پرداخت صدقات جمع آوری شده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد با تشریح استان های رکورددار صدقات در کشور گفت: استان تهران با پرداخت 20 میلیارد تومان که معادل 13 درصد صدقات کشور است در صدر استان های کشور قرار دارد و پس از آن استان های اصفهان، خراسان رضوی، فارس و مازندران به ترتیب 8 درصد، 7 درصد و 6 درصد پرداخت صدقات کشور را عهده دار بودند.

وی درباره نحوه هزینه کرد صدقات توسط کمیته امداد نیز خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل های لازم صدقات جمع آوری شده در کمک های موردی خاص، امور درمانی، کمک به دانش آموزان نیازمند، هزینه تامین مسکن، ازدواج، وام قرض الحسنه و اشتغال زایی مددجویان هزینه می شود.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه صدقات و کمک های مردمی بر اساس دستورات شرعی هزینه می شود، گفت: 27 درصد صدقات مردمی جمع آوری شده در نیمه نخست امسال به مصارف کمک های موردی مدنظر خیرین رسیده است و پس از آن تامین هزینه مسکن نیازمندان و محرومان با 20 درصد دومین محل هزینه صدقات مردمی در 6 ماه ابتدایی امسال بود.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد اضافه کرد: علاوه بر این موارد، اختصاص صدقات مردمی به موضوع ازدواج زوج های نیازمند و پرداخت وام های قرض‎الحسنه با سهم 13درصدی از صدقات از دیگر محل های هزینه کرد این وجوه بوده و پس از آن نیز موضوع درمان نیازمندان با سهم 10درصدی، امور فرهنگی، اشتغال و کمک به دانشجویان و نیازمندان به ترتیب سهمی معادل 10، 8، 6 و 3 درصد از صدقات مردمی در 6ماهه امسال داشته اند.