آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۳۶
حادثه
۱۴

قتل

زن را کشتند و جسدش را آتش زدند

جسد زن سوخته شده در گالیکش، کارآگاهان را با معمای جنایی رو به رو کرد. به گزارش رکنا، روز گذشته جسد سوزانده شده یک زن در نزدیکی ایستگاه فشار شکن گاز واقع در جاده روستای میرزاپانگ گالیکش کشف شد. جسد کشف شده در گالیکش متعلق به یک خانم بوده که قبل از سوزانده شدن با طناب یا کابل خفه شده است. سرگرد علی تجری، فرمانده منطقه انتظامی شهرستان گالیکش با تایید کشف این جسد گفت: «تلاش برای شناسایی هویت و علت سوختگی در کمترین زمان ممکن در حال انجام است.»

قتل زنی در جیرفت

سرهنگ ماشاءالله ملایی، فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت به ایرنا گفت: «شنبه شب زن جوانی در روستای بلوچ آباد از توابع بخش اسماعیلی جیرفت به دلیل اختلافات خانوادگی به قتل رسید. ماموران اعزامی متوجه شدند که در این حادثه فردی به هویت (م. پ) با اسلحه جنگی به سمت دختر عمویش به هویت (ف. پ) شلیک کرده که مضروب به مرکز درمانی منتقل و ساعتی بعد به علت شدت جراحت فوت شد.»او ادامه داد: «اختلافات خانوادگی منشا این قتل بوده و پلیس با جدیت تمام در حال پیگیری پرونده و دستگیری قاتل است.»این مقام انتظامی ناتوانی در کنترل خشم و باورهای غلط را از عوامل اصلی وقوع چنین حوادثی دانست و بار دیگر بر ایفای نقش نهادهای فرهنگی و اجتماعی در آموزش مهارت های زندگی و ارتباطی به همه اقشار جامعه تاکید کرد.

پایان فرار قاتل جوان

سرهنگ محمود سعادتی، سرپرست انتظامی شهرستان ایرانشهر از شناسایی و دستگیری قاتل فراری بعد از چهار سال از وقوع جرم در عملیات هدفمند پلیس این شهرستان خبر داد و گفت: «در پی قتل مسلحانه جوانی 27 ساله در سال 93 و متواری شدن قاتل از محل وقوع جرم، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت. با تحقیقات و بررسی های انجام شده مخفیگاه قاتل که جوانی22 ساله است را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر و به فرار 4 ساله اش پایان دادند.»

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات علت قتل سرقت مسلحانه اعلام شده است، ادامه داد: «متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.»