آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۳
صفحه آخر
۲۰

کودکی که همیشه گرسنه است!

لوییس مانویل، 10 ماهه واهل شهر تکومان در ایالت کولیمای مکزیک، با داشتن وزنی برابر با 30 کیلوگرم، چاق ترین بچه دنیا در سن خودش شناخته شده است.

به گزارش سلامت آنلاین، این پسربچه مکزیکی که وزنی معادل با وزن یک پسربچه 9 ساله دارد و همواره گرسنه است، وقتی که فقط یک ماه داشت، لباس های یک کودک دو ساله را می پوشید.

از لحاظ پزشکی این بیماری سندروم «پرادرویلی» نامیده می شود که یک نابهنجاری لاعلاج است و می تواند باعث ایجاد حملات قلبی در کودکان شود. این نابهنجاری ژنتیکی مربوط به اختلال در عملکرد ژنهای خاصی است که مبتلایان را به احساس گرسنگی دایمی وامی دارد و اغلب سبب امراض چاقی و دیابت نوع2 در آنها می شود. شرایط ژنتیکی نادری از جمله اشتهای فراوان همیشگی به خوردن غذا، رشد محدود و کاهش حجم ماهیچه ای هست که سبب بروز برخی مشکلات می شود.

مشکل لوییس فقر خانواده او هم هست که برای تامین مواد غذایی مورد نیاز او با مشکل مواجهند و برای دریافت کمک و اعانه جهت فراهم کردن داروهای لازم و مواد غذایی او از نیکوکاران درخواست کمک کرده اند. به گفته ایزابل، مادر لوییس او هنگام تولد 5/3 کیلوگرم وزن داشته، اما بسرعت شروع به افزایش وزن کرده و اکنون در 10 ماهگی 30 کیلوگرم وزن دارد.