آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۳
اقتصاد
۴

وزیر صنعت: اتاق بازرگانی سومین خودروسازی کشور را ایجاد کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اتاق بازرگانی می تواند سومین خودروسازی کشور را راه اندازی کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد شریعتمداری در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با طرح این پرسش که چرا باید فقط دو خودروساز در ایران داشته باشیم، در حالی که اتاق بازرگانی ترکیه به تولید خودروی ملی ورود کرده، افزود: چرا ما در ایران فقط ایران خودرو و سایپا را داریم؟ چرا اتاق بازرگانی سومین خودروساز را راه اندازی نمی کند؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان این که اگر برخی بخواهند با کلک هایی مانند شرکت تعاونی کارکنان فلان دستگاه به اسم بخش خصوصی دولت را دور بزنند من بشدت جلوی آن را می گیرم، اظهار کرد: هر جا بخش خصوصی واقعی به صحنه بیاید، دولت از آن حمایت خواهد کرد.

شریعتمداری با تاکید بر این که صادرات داروی شفابخش کشور است، تصریح کرد: باید بین همه مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این باور به وجود بیاید که تولید راه حل همه مشکلات ملی و بین المللی ماست که تا رسیدن به آن نقطه فاصله داریم. وی با تاکید بر این که وزارت صنعت، معدن و تجارت پذیرای همه صادرکنندگان و تولیدکنندگان بوده و نظرات آنها را بدون چون و چرا می پذیرد، خاطرنشان کرد: من یک تنه نمی توانم مشکلات را حل کنم، بدون همکاری شما این کار نشدنی است. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قرار شد با همکاری رئیس اتاق ایران یک ساختار ایجاد کرده و از طریق آن مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان را دریافت کنیم تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم. گرچه

20 نفر از دولت در هیات نمایندگان اتاق ایران حضور دارند، اما به نظر می رسد این ساختار درست عمل نکرده است. با یک تقسیم کار درست می توانیم نمایندگان دولت را در کمیسیون های تخصصی اتاق مشارکت داده و از طریق نمایندگان دولت، نظرات بخش خصوصی به هیات دولت واصل شود.