آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۳
ورزش
۱۸
یادداشت

کارنامه نوجوانان بیش از توقع ما بود

دکتر بیژن ذوالفقارنسب ( کارشناس فوتبال)

شکست تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران مقابل اسپانیا پایان کار نوجوانان در جام جهانی بود. مسابقاتی که کمک کرد تا سرمایه های ناب این فوتبال را بهتر ببینیم. نوجوانان ایران با 3 برد به مرحله حذفی رسیدند و در مرحله حذفی هم مکزیک را بدون اضطراب شکست دادند.

این که با وجود این نمایش ها توقع داشته باشیم تیم ملی به قهرمانی جهان برسد، انتظار بجایی نیست. تیم نوجوانان ایران دیروز در برابر اسپانیا شکست خورد که یکی از تیم های سازمان یافته، باامکانات و بابرنامه در همه رده های سنی است و بازیکنانی در ا ختیار دارد که با باشگاه های بزرگ دنیا ازجمله رئال مادرید و بارسلونا قرارداد دارند. اسپانیا از همان دقیقه اول نشان داد که این بازی با همه مسابقات ما در این تورنمنت متفاوت است. بازیکنان ما تا همین مرحله هم کاری بزرگ انجام دادند و باید مورد تجلیل قرار بگیرند. کادر فنی و بازیکنان کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند و با 4 برد پیاپی بالاتر از سقف آرزوهای ما پریدند.

نکته قابل ذکر دیگر درباره این تیم، واهمه ای است که فوتبالدوستان ایرانی نسبت به آینده این تیم و بازیکنانش و برخورد افراد سودجو دارند. همه آرزو داریم فعالیت موفقیت آمیز آکادمی ها در نقاط مختلف ایران ادامه داشته باشد و عرصه رقابت هم باز باشد تا این بازیکنان و همینطور استعدادهای دیگر در فضایی سالم به مقطع جوانان برسند. آرزوی دیگر ما وضع قوانین جدی برای برخورد با افراد سودجو از یک سو و حفظ حقوق آکادمی هایی است که استعدادها را شناسایی و به فوتبال ایران معرفی می کنند.