آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۳
حوادث
۱۹

ارسال پرونده آتش سوزی مسجد ارک به دادگاه

پرونده آتش سوزی مرگبار مسجد ارک تهران بعد از رفع آخرین نقایص آن در دادسرا دیروز به دادگاه بعثت تهران ارسال شد.

به گزارش جام جم، عصر26 بهمن 83 بود که در مسجد ارک تهران آتش سوزی مهیبی رخ داد. این آتش سوزی 78 کشته و 22 مجروح برجای گذاشت. بررسی ها نشان می داد که سقف برزنتی چادرهای بنا شده در آنجا به پارافین آغشته شده بود تا مانع نفوذ سرما و باران شود که آتش گرفته و این حادثه رخ داد. در ادامه بر اساس نظر کارشناسان، هیات امنای مسجد 40 درصد، هیات امنای عزاداران 40 درصد و نهادهای بالادستی و نظارت بر مساجد نیز 20 درصد در این حادثه مقصر شناخته شدند.

با پایان یافتن تحقیقات، پرونده برای محاکمه مقصران حادثه به شعبه 1155 مجتمع قضایی بعثت ارجاع شد. اما دادگاه تجدید نظر نقایصی در تحقیقات دادسرا و دادگاه گرفت که قرارشد این نقایص رفع شود. چندی پیش پرونده به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران ارسال شد و بازپرس محسن مدیرروستا نقایص موجود در دادسرا را رفع کرد، اما در ادامه قرار شد هیات سه نفره از کارشناسان رسمی دادگستری دوباره درباره میزان سهم مقصران حادثه تحقیق کنند. سرانجام این هیات دیروز اعلام کرد به دلیل در دسترس نبودن مسئولان هیات، مدارک مربوط به مجوزهای این هیات رویت نشد.

در ادامه با رفع نقایص دادگاه در این پرونده در دادسرا و اعلام نظر آخر کارشناسی، دیروز پرونده به دادگاه بعثت کیفری 2 تهران ارسال شد.