آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۳
فوتبال ایران
۱۱

رونمایی تدریجی از حریفان تیم ملی

هر چند کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال در آخرین اظهار نظر خود قطعی شدن دیدارهای تدارکاتی این تیم را به پس از برگزاری قرعه کشی جام جهانی موکول کرد، اما بتدریج نام حریفان تدارکاتی این تیم فاش می شود.

تیم ملی فوتبال کشورمان صعودی زودهنگام به رقابت های جام جهانی داشت، طوری که دو دیدار پایانی این تیم برابر سوریه و کره جنوبی در انتخابی جام جهانی، هرچه برای حریفان جنبه مرگ و زندگی داشت برای تیم کی روش جنبه دیدار تدارکاتی جدی در راه آماده سازی برای حضور در روسیه 2018 را داشت.

محمدرضا ساکت، مدیر تیم های ملی و دبیرکل فدراسیون فوتبال، از چهار اردوی آماده سازی و در نظر گرفتن هشت دیدار تدارکاتی برای تیم ملی خبر داد در حالی که در روزهای گذشته کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کمی با احتیاط برخورد کرد، طوری که فقط از اردوهای آماده سازی یاد کرد و این که منتظر قرعه کشی جام جهانی می نشیند تا پس از مشخص شدن حریفان ایران در روسیه 2018، نام حریفان تدارکاتی نهایی و اعلام شود.

با این حال، در شرایطی قرعه کشی جام جهانی دهم آذرماه برگزار می شود که از پیرامون تیم ملی بتدریج نام حریفان تدارکاتی این تیم فاش می شود.

تیم ملی ایران، روزهای 19 و 23 آبان ماه یعنی در روزهای فیفا دو دیدار تدارکاتی برگزار می کند. پاناما نخستین حریف ایران بود که پیشتر برگزاری دیدار تدارکاتی با آن قطعی شده بود. تیم ملی در وین، 19 آبان به مصاف پاناما می رود. برگزاری این بازی از سوی فدراسیون نهایی شده است.

دیروز یک دیدار تدارکاتی دیگر قطعی شد؛ تیم ملی ایران روز 23 آبان در کیف اوکراین به مصاف تیم ملی این کشور می رود. برگزاری این بازی هم نهایی شده و به این ترتیب، دو بازی تیم ملی در روزهای فیفا قطعی است.

شاگردان کی روش پیش از این دو دیدار تدارکاتی برابر توگو در تهران و روسیه در کازان برگزار کرد. در تهران تیم ایران 2 بر صفر از سد توگو گذشت و برابر میزبانش روسیه به تساوی یک بر یک دست یافت.