آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۴
ایران
۱۵

فرار یا زندان، سرانجام صاحبان مرغداری های کهگیلویه

صاحبان بیشتر مرغداری های شهرستان کهگیلویه به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی به بانک، فروش نرفتن مرغ تولیدی و دست درازی دلالان یا در زندان به سر می برند یا فراری هستند یا در گوشه ای به امید فردا مخفی شده اند.

به گزارش ایرنا، 32 واحد مرغداری در شهرستان کهگیلویه با امید فراوان و با دریافت تسهیلات زیاد با ظرفیت هر کدام 20 تا 40 هزار قطعه در سال های گذشته راه اندازی شده است.

اما اکنون صاحبان این مرغداری ها می گویند مرغ مورد نیاز مناطق مختلف شهرستان کهگیلویه به وسیله عاملان توزیع و به صورت شبانه از دیگر استان ها وارد می شود.

فرامرز پیام، صاحب مرغداری 20 هزار قطعه ای با اشاره به هزینه دو میلیارد ریالی در مرغداری در این باره گفت: مسئولان هیچ گونه حمایتی از مرغداران نمی کنند.

وی افزود: ماهانه بیش از 150 میلیون ریال به بانک پرداخت می کنم. پیام اظهار کرد: الان بیش از 15 روز است که مرغ تولید کرده، اما عاملان توزیع از دیگر استان ها مرغ تامین می کنند.

علی جوشن، رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه هم با اشاره به این که مرغداری های شهرستان مشکلات زیادی دارند، تصریح کرد: بیش از 50 درصد صاحبان مرغداری ها در شهرستان کهگیلویه بدهکار و روانه زندان شده اند.

وی افزود: باید مسئولان و بخصوص تعزیرات و نیروی انتظامی با کنترل ورودی و خروجی های شهرستان کهگیلویه از تامین مرغ از سوی عاملان از خارج از شهرستان خودداری کنند.

کرم الله کیانی، رئیس دامپزشکی کهگیلویه نیز در جلسه تنظیم بازار با اشاره به وجود 32 واحد مرغداری در شهرستان کهگیلویه، گفت: تعداد زیادی از این مرغداری ها به دلیل بدهی تعطیل هستند. سید عمران تقوی، رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز اظهارکرد: وقتی قیمت مرغ پایین است، عاملان توزیع استقبال می کنند، ولی با توجه به افزایش قیمت از دیگر استان ها با قیمت پایین تر نیاز شهرستان را تامین می کنند.

معاون فرماندار کهگیلویه با اشاره به این که فرمانداری بجد پیگیر مشکلات مرغداری ها بوده، اظهار کرد: عاملان توزیع به خرید مرغ تولیدی شهرستان موظف هستند.

اسلام خسروی تصریح کرد: تعداد زیادی از صاحبان مرغداری های شهرستان، بدهکار و روانه زندان شده اند.