آرشیو چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۳۸
اقتصاد
۴
ویژه

فولاد مبارکه با تولید ورق های زیر 3میلیمتر، جلوی سود هنگفت مافیای واردات ورق را گرفت!

به گزارش چیلان، در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با موضوع وضعیت بازار فولاد، محمود اکبری، معاون فروش فولاد مبارکه با اشاره به نیاز 200 هزار تنی خودروسازان در سال به ورق های فولاد گفت: خودروسازان به دلیل صرفه جویی ناشی از خرید داخلی اصرار به خرید از فولاد مبارکه دارند.

اکبری ادعاهای سندیکای لوله و پروفیل را ناشی از تعاملات این سندیکا با واردکنندگان ورق فولادی خارجی به کشور دانست و افزود: دعوای سندیکای لوله و پروفیل با فولاد مبارکه از سال 94 تشدید شد چون فولاد مبارکه با تولید ورق های زیر 3میلیمتر، جلوی سود هنگفت مافیای واردات ورق را گرفت.

معاون فروش فولاد مبارکه با اشاره به حجم محدود صادرات این شرکت در سال های اخیر، شفافیت سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل را در میزان تولید و درخواست ورق خواستار شد و گفت: صادرات فولاد مبارکه در 6 ماهه اول امسال فقط حدود 400 هزارتن بوده است. وی افزود: هنوز آمار تولید و نیاز دقیقی از سندیکا دریافت نکرده ایم اما فولاد مبارکه در سال 95 بیش از یک میلیون و سیصد هزار تن ورق به صنف لوله و پروفیل تحویل داده است و از 730هزار تن پیشنهاد فروش فولاد مبارکه بدلیل اشباع بازار و عدم نیاز از سوی تولیدکنندگان لوله وپروفیل برای خرید استقبال نشد. در این گفت وگو شهرستانی، عضو هیات مدیر انجمن فولاد نیز در خصوص نحوه قیمتگذاری محصولات فولادی، قیمت فولاد را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: قیمت های دستوری فقط تعادل بازار را به هم می ریزد. وی افزود: میزان واردات ورق زیر 3 میلیمتر در سال 94 حدود 2 میلیون تن بوده است که در سال 95 به 1300 هزارتن کاهش پیدا کرد وامسال به حدود 700 هزار تن می رسد و این به معنای افزایش تامین نیاز داخلی توسط تولیدکنندگان بزرگ فولاد مثل فولاد مبارکه است.