آرشیو چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۵
جامعه
۱۷

ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان کلید خورد

رئیس کمیته امداد و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش جام جم، پرویز فتاح افزود: با توجه به پرداخت وام بلاعوض توسط بنیاد مسکن و همچنین نظارت این نهاد بر اقدامات انجام شده، ساخت واحد مسکونی برای نیازمندان منجر به تثبیت سکونت در روستاها و مانع مهاجرت به شهرها می شود.

فتاح با بیان این که سال گذشته 25 هزار خدمت مسکن در زمینه ساخت و خرید در شهر و روستا ها ارائه شده است، بیان کرد: امسال این تعداد خدمت را با توجه به کمک های دولت افزایش خواهیم داد و بخش باقیمانده نیاز را موظف هستیم از منابع کمیته امداد و خیران و مسکن سازان تامین کنیم. رئیس کمیته امداد با اشاره به تفاهم نامه کمیته امداد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال گذشته یادآور شد:4150 واحد مسکونی روستایی در شش استان با استفاده از ظرفیت سپاه ساخته و به مددجویان تحت حمایت تحویل داده شد که طرح موفقی بود. بر همین اساس، تمام تلاش ما این است منازل مددجویان با اصول فنی و کم هزینه ساخته و به اقتضای منطقه و استان تطابق حاصل شود.

بر اساس این تفاهم نامه که در پنج ماده و هفت تبصره به امضای طرفین رسید کمیته امداد علاوه بر معرفی نیازمندان تحت حمایت روستایی فاقد مسکن، دارای مسکن غیرمقاوم موظف است آنها را برای ساخت ونوسازی واحدهای مسکونی مورد نیاز در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ترغیب کند و از محل بودجه مصوب کمیته امداد برای ساخت و تکمیل واحدهای مورد نظر مطابق ضوابط و قوانین جاری و استفاده از ظرفیت مشارکت خیران در فرآیند تضمین و دریافت تسهیلات بانکی اقدام کند.