آرشیو چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۵
ورزش
۱۸

مهاجرانی باز هم روی نیمکت

ورزشگاه آزادی روزهایی به یادماندنی را از حضور حشمت مهاجرانی روی نیمکت تیم های مختلف ملی در ذهن دارد؛ روزهایی که او تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان را قهرمان آسیا کرد و مجوز جام جهانی و المپیک گرفت.

او رکوردهای متفاوتی را با تیم های مختلف ملی خلق کرد. ازجمله چهار قهرمانی پیاپی با تیم جوانان ایران در آسیا؛ این رکوردی است که قبل از مهاجرانی و بعد از او هیچ فردی به آن نزدیک هم نشد. پیش از او قهرمانی آسیا نداشتیم و بعد از او هم. در حقیقت روزهای طلایی فوتبال ما همان روزهایی بود که مهاجرانی را روی نیمکت تیم های ملی داشتیم. اولین صعود تیم ملی ایران به جام جهانی هم با مهاجرانی شکل گرفت تا ایران غرق در شادی شود. او کارهایی کرد که پیش از او فقط یک رویای دست نیافتنی به نظر می رسید.

مهاجرانی در سال 59 پایه های فوتبال حرفه ای را در کشور امارات بنا گذاشت تا در این کشور هم از احترام فراوانی برخوردار شود و همه در این کشور او را به نام پدر فوتبال نوین امارات بشناسند. او آخرین بار در بازی تیم ملی مقابل شوروی سابق (شهریور 57) روی نیمکت ورزشگاه آزادی نشست؛ مسابقه ای که با یک گل به سود تیم حریف تمام شد.

حالا بعد از گذشت همه این سال ها، باشگاه ورزشی هنرمندان ایران به دنبال آن است که دوباره حشمت خان را روی نیمکت ورزشگاه آزادی قرار دهد؛ در مسابقه ای که احتمالا در روزهای میانی ماه آینده برگزار خواهد شد. باشگاه هنرمندان ایران به دنبال آن است که بیژن ذوالفقارنسب را به عنوان سرمربی تیم ستارگان فوتبال ایران انتخاب کند ضمن این که مهدی اربابی نیز به عنوان سرپرست در کنار این تیم خواهد بود.

زمان این دیدار و بازیکنان دعوت شده به ان نیز به زودی مشخص می شوند.