آرشیو چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۵
سینما
۱۲
سینمای جهان

یک کمدی، صدرنشین گیشه آمریکای شمالی

کیکاووس زیاری

کمدی اکشن ترسناک تیلورپری«بو 2»: یک هالووین مده آیی، با افتتاحیه ای حدود 22 میلیون دلار صدرنشین جدول هفتگی گیشه سینماهای آمریکای شمالی شد. این فیلم دومین قسمت یک کار موفق سینمایی است که سال 2015 اکران عمومی شد، اما افتتاحیه قسمت اول، بسیار بهتر از دومین قسمت آن بود. تیلور پری بازیگر، کارگردان و تهیه کننده این کمدی ترسناک است و در آن، یک بار دیگر زن پوش می شود. آنچه تعجب تحلیلگران اقتصادی سینما را برانگیخت، عدم موفقیت مالی توفان جغرافیایی بود، نه صدرنشینی این کمدی ترسناک.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، اکشن علمی تخیلی و آینده نگرانه کمپانی برادران وارنر در سه روز اول نمایش خود، فقط کمی بیشتر از 13 میلیون دلار فروش کرد. با توجه به هزینه کلان تولید 120 میلیون دلاری فیلم، از حالا می توان به آن لقب یک کار بسیار کم فروش را داد. به گفته اهل فن، فروش این فیلم ژانر سینمای فاجعه، فاجعه بود! ژرار باتلر در داستان فیلم، دانشمندی است که گرفتار یک توفان فاجعه بار بین المللی می شود که زندگی اهالی کره زمین را در خطر نابودی قرار می دهد.

درام ترسناک روز مرگت مبارک با فروشی بالای 9 میلیون دلار، ردیف سوم جدول گیشه را از آن خود کرد. فروش 10 روز اول فیلم، به رقم 41 میلیون دلار رسیده است. چهارمین فیلم جدول، بلیدرانر 2049 با فروش 7 میلیونی است. فروش کلی این اکشن آینده نگرانه هم به 74 میلیون دلار رسیده است. پنجمین فیلم جدول، یک کار تازه سینمایی به نام تنها شجاعان است. این اکشن شرح حال گونه جنگی با فروشی

6 میلیون دلاری در این ردیف قرار گرفت. جاش برولین بازیگر فیلم و جوزف کامینسکی کارگردانش است. 38 میلیون دلار برای تولید فیلم خرج شده است. با وجود هزینه معمولی فیلم، بعید به نظر می رسد نمایش آمریکایی آن بتواند رقم هزینه های تولید را تامین کند.