آرشیو پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۸
ورزشی
۲۳

سوال ها و تاکتیک های پرسپولیس؛ 3 غایب و تکرار ترکیب بازی قبل

وصال روحانی

سه بازیکنی که پرسپولیس قطعا در دربی جدید تهران در اختیار ندارد، طارمی، احمدزاده و نوراللهی هستند ولی همسو با آن، برانکو ایوانکوویچ به چند سوال و امکان در ذهنش در راه تعیین ترکیب قرمزها می اندیشد. به نظر می رسد که سرمربی سرخ پوشان بخواهد از همان ترکیب دیدار هفته پیش تیمش برابر نفت طلاییه در بازی با استقلال استفاده کند مگر آنکه تفکرات جدیدی در ذهن پروفسور نقش بسته باشد.

بازگشت سیدجلال و چند پرسش

حالا که سید جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس پس از هفته ها غیبت در ترکیب این تیم بازگشته است، او رهبر خط دفاعی خواهد بود و شجاع خلیل زاده نیز کنارش بازی می کند و انصاری هم به دفاع چپ بازگشته و ماهینی هم در دفاع راست بازی می کند.

دو سمت خط دفاعی

در دو سمت خط دفاعی چه کسانی از سوی برانکو انتخاب خواهند شد؟ شاید ماهینی در راست ثابت باشد اما محرمی به او نزدیک است و در سمت چپ شاید انصاری با وجود عیبی که برشمردیم، بر مصلح و ربیع خواه ارجح شمرده شود.

هافبک دفاعی کیست؟

سرمربی کروات قرمزهای تهرانی هم کامیابی نیا را در خدمت دارد و هم ربیع خواه را. با این اوصاف، شانس هر دو در ترکیب ثابت بیشتر است مگر آن که برانکو بخواهد به استفاده از رسن روی بیاورد. این وضعیت در جمع هافبک های تهاجمی نیز برقرار است و به لطف صدور مجوز بازی برای محسن مسلمان، شانس وی برای ایستادن در ترکیب ثابت بیشتر از بشار رسن است و در آن صورت مسلمان در کنار کامیابی نیا و امیری ظاهر خواهد شد.

زوج قطعی در امر تهاجم

در مورد مهاجمان نیز به کارگیری همزمان علیپور و منشا ساده ترین و محتمل ترین چیزی است که به ذهن می آید. علیپور فصل پیش در دربی گل زد اما منشا طبعا نخستین گلش را در شهرآورد جست وجو می کند با احتساب دوری طارمی از میدان. پرسپولیس عملا مهاجم برجسته دیگری را در اختیار ندارد تا بر تکیه به وی، علیپور و منشا را به تحرک و پیشرفت بیشتر وا دارد.