آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۴۰
اقتصاد
۵
مرغ

قیمت مرغ متعادل شد

محمد یوسفی، رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی اعلام کرد که طی هفته های گذشته قیمت گوشت مرغ با روند نزولی همراه بود که زیان مرغداران را در پی داشت. البته طی روزهای گذشته با خرید از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، قیمت آن، قدری افزایش یافته است. قیمت مرغ زنده در هفته های گذشته حتی کمتر از کیلویی 3500 تومان نیز شده بود اما در روزهای گذشته قیمت این محصول به کیلویی حدود 4400 تومان در مرغداری رسید که امیدواریم همچنان روند بهبود قیمت ها به نفع مرغداران ادامه پیدا کند.

وی در گفت و گو با ایسنا افزود: هیچ مشکلی در تولید گوشت مرغ وجود ندارد اما مرغداران انگیزه خود را دست داده اند چرا که با قیمت های کنونی و هزینه های تولید، فقط زیان نصیب آنها می شود. قیمت گوشت مرغ در بازار هفته های گذشته تا کمتر از کیلویی 6000 تومان نیز رسیده بود که البته هم اکنون به حدود کیلویی 7200 تا 7300 تومان رسیده است.

یوسفی گفت: گرچه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت کیلویی 7800 تومان را به عنوان نرخ منطقی برای مرغ اعلام کرده است اما با توجه به قیمت جوجه یکروزه و دیگر هزینه های تولید کمتر از کیلویی 8000 تومان برای مرغداران صرفه اقتصادی ندارد و حداقل قیمت در شرایط کنونی که جوجه یکروزه به 1800 تومان رسیده است. هم اکنون هیچ مشکلی در تولید و بازار گوشت مرغ وجود ندارد و شرکت پشتیبانی امور دام نیز برای حمایت از مرغداران خرید گوشت مرغ را به قیمت مصوب اعلام شده آغاز کرده است که همچنان ادامه دارد.