آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۹۹۷
سیاست
۱۹

جای خالی آیت الله هاشمی

غلامعلی رجایی

در رابطه با محروم شدن جناب سپنتا نیکنام، نماینده شورای شهر یزد، از ادامه خدماتش در شورای یزد به حد کافی بحث و نقد شده و کمتر نکته ای ناگفته مانده است.

نکته جالبی که بیشتر از سایر نکات توجه را به خود جلب می کند این است که: مخالفت شورای نگهبان با حضور جناب سپنتا نیکنام از هم وطنان زرتشتی در شورای شهر یزد که قانون منعی برای نامزدی ایشان در انتخابات شوراها قائل نیست، عملا به این معناست که گویی از سوی شورای نگهبان به ایشان و امثال ایشان گفته می شود شما فقط حق دارید به عنوان نامزد در انتخابات شورا ثبت نام کنید و مردم هم مختارند به شما رای بدهند ولی در صورت کسب آرای مردم حق ورود به شورا را ندارید!

امیدوارم مجلس از حقوق و حدود قانونی خود در این رابطه دفاع کند و مجمع تشخیص مصلحت دراین باره ورودی موثر کند و مسئله خانم مینو خالقی که امیدوارم آن هم روزی حل شود، تکرار نشود.

جای خالی آیت الله هاشمی این روزها و در این مسائل بسیار بیشتر از گذشته احساس می شود. اگر بودند حتما با توجه به شان و جایگاهی که داشتند، در این مسئله اظهارنظری صریح، قاطع و روشن می کردند و نظام را از واردشدن به چنین بزنگاه هایی که حیثیت و اعتبارش را نزد خودی و بیگانه مخدوش می کند، برحذر می داشتند.