آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۹۹۷
جهان
۸

آمادگی محمد بن سلمان برای سفر به بغداد

یک عضو پارلمان عراق از سفر ولیعهد عربستان به این کشور در ماه میلادی آتی خبر داد. جاسم محمد جعفر، عضو پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون تصریح کرد که توافق شده است محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در ماه میلادی آتی سفری به عراق داشته باشد.

او گفت: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در سفر اخیر خود به عربستان سعودی از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، برای سفر به عراق دعوت کرد. درباره این سفر توافق صورت گرفت و قرار است سلمان بن عبدالعزیز ماه آینده عازم بغداد شود. نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: سفر حیدر العبادی به ترکیه و ایران پیامی واضح به کسانی است که انتظار داشتند عراق به جبهه آمریکایی- سعودی ملحق شود. عراق نمی تواند بخشی از قطب بندی ها و جبهه بندی ها در منطقه باشد بلکه بغداد می تواند در صورت امکان حلقه ارتباط بین کشورهای منطقه، از جمله ایران و عربستان، برای حل مشکلات منطقه باشد، اما نمی تواند تهدیدی علیه کشوری دیگر باشد.

این در حالی است که ولیعهد عربستان تاثیرگذاربودن بحران قطر بر جذب سرمایه های خارجی در عربستان را بسیار بعید دانست و گفت ارزش پروژه «آراماکو» بیش از دو تریلیون دلار خواهد بود. او تاکید کرد که این بحران تاثیری بر اعتماد به سرمایه گذاری ها در عربستان ندارد. محمد بن سلمان در ادامه تصریح کرد، جنگ با یمن ادامه خواهد یافت تا «حوثی ها (جنبش انصارالله) به حزب الله دیگری در مرزهای کشور تبدیل نشوند».