آرشیو یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۸
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

پاکستان

ایسنا: پاکستان می گوید مخالف امضای توافقنامه 2 میلیارد دلاری بین کشور هند و آمریکا برای خرید پهپاد آمریکایی است چرا که این توافق می تواند صلح را به خطر اندازد. وزیر خارجه پاکستان گفته انجام چنین معاملاتی می تواند ثبات استراتژیک در جنوب آسیا را متزلزل کند. گفتنی است هند و پاکستان سالهاست روابط پرتنشی با هم دارند که بعضا این تنش ها در مرز جنگ هم پیش رفته است.

بحرین

القدس العربی: 5 زن دیگر فعال بحرینی در اعتراض به بدرفتاری با آنها در زندان و ایجاد موانع شیشه ای برای ممانعت از ارتباط آنها با ملاقات کنندگان، اعتصاب غذا کرده اند. موسسه حقوق بشر و دموکراسی بحرین در این باره گفته 4 تن از اعتصاب کنندگان به مراقبت های پزشکی احتیاج دارند.مدتی است فعالان سیاسی بحرینی در دادگاه های نظامی محاکمه می شوند.

ژاپن

دویچه وله: وزیر خارجه ژاپن گفته توکیو خواهان آن است که در جریان سفر آتی ترامپ به ژاپن، طرح های جدیدی را با این کشور برای مقابله با «بلندپروازی های چین» مطرح کند. رئیس جمهور چین چندی پیش اعلام کرد کشورش طرحی را دنبال می کند که براساس آن چین تا سال 2050 قدرت اول جهان در تمام حوزه های اقتصادی، نظامی و فرهنگی خواهد بود.

قطر

فارس: امیر قطر در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس اعلام کرده، هدف عربستان و چند متحد عربی این کشور (مصر، بحرین و...) از محاصره دوحه، گرفتن استقلال آن بود. خلیفه آل ثانی این را هم گفته که وقتی سعودی ها کشورش را محاصره کردند، ایران به آنها کمک کرد تا به دارو و غذای موردنیازشان دست پیدا کنند.

روسیه

فارس: وزارت خارجه آمریکا 39 شرکت نظامی و امنیتی روس را همراه با تحریم های موشکی ایران و کره شمالی، تحریم کرد. دولت آمریکا چند ساعت پس از انتشار دستورالعمل قانون تحریم های روسیه فهرست شرکت های روسی را منتشر می کند. نام شرکت مشهور «کلاشینکوف» نیز در این فهرست دیده می شود.