آرشیو یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۳۰
سیاسی
۲

اخبار

پیام رهبر معظم انقلاب، در پی درگذشت همشیره آیت الله سبحانی

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت همشیره مکرمه آیت الله آقای حاج شیخ جعفر سبحانی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله آقای حاج شیخ جعفر سبحانی دامت برکاته

درگذشت همشیره مکرمه را به حضرت مستطاب عالی و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می کنم و دوام صحت و عافیت جنابعالی و رحمت و مغفرت الهی را از خداوند متعال مسالت می نمایم.

والسلام علیکم و رحمة الله/ سید علی خامنه ای

6/ آبان ماه/ 96

پیام تسلیت روحانی به آیت الله سبحانی

رئیس جمهوری در پیامی، درگذشت همشیره حضرت آیت الله العظمی سبحانی، از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفت.

متن پیام حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ جعفر سبحانی(دامت برکات)

درگذشت همشیره ارجمندتان را تسلیت می گویم و از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه غفران و رضوان الهی، برای عموم بازماندگان محترم صبر و اجر و برای حضرتعالی سلامتی و دوام توفیقات مسالت دارم.

امام جمعه شیراز: هفتم آبان منشا توراتی و اسرائیلی دارد

امام جمعه شیراز گفت: آیا تاریخ به جز آنچه در تورات آمده، از سرنوشت کوروش در جنگ ها چیزی به ما می گوید؟ به گزارش ایرنا، آیت الله ایمانی افزود: اگر افرادی نظری جز این دارند از تاریخ پیدا کنند و بیاورند، باید با مطالعه و حساب شده حرف زد، اینکه شبکه های ماهواره ای، خبرگزاری ها و گروه های مختلف فعال می شوند و حرکت خود را آغاز می کنند و از حس ملی گرایی افراد سوء استفاده می کنند و آنها را به صحنه می آورند و بعد هم شعارهای ناهنجار به آنها یاد می دهند، این جز به معنای ریشه داشتن هفت آبان در تورات چیز دیگری نیست. وی ادامه داد: آنچه در تاریخ قدیم است این است که کوروش جنگ های متعددی داشته که در یکی از جنگ ها در خارج از کشور کشته شده و سر از تنش جدا کرده اند و اینکه در کجا دفن شده، معلوم نیست. آیت الله ایمانی گفت: ماجرای هفتم آبان مانند این است که اسرائیل برنامه ریزی می کند و ما هم داریم آن برنامه را اجرا می کنیم.