آرشیو یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۹۰۷۰
بین الملل
۹

افشاگری نخست وزیر پیشین قطر از نقش عربستان در بحران سوریه

عربستان بر اندازی نظام سوریه را به قطر محول کرده بود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این مطلب را«حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی» وزیر خارجه و نخست وزیر سابق قطر اعلام کرد.بر پایه همین گزارش، وی با افشای نقش عربستان، قطر و ترکیه در شعله ور کردن بحران قطر، گفت که عربستان ماموریت براندازی نظام بشار اسد را به قطر محول کرده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،«حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی» وزیر خارجه و نخست وزیر سابق قطر با افشای نقش عربستان، قطر و ترکیه در شعله ور کردن بحران قطر، گفت که عربستان ماموریت براندازی نظام بشار اسد را به قطر محول کرده بود و سلاح و مهمات نیز با هماهنگی ترکیه و ارتش آمریکا به دست گروه های مسلح در سوریه از جمله جبهه النصره می رسید.

بن جاسم در برنامه «الحقیقة» در تلویزیون قطر گفت که اعراب اکنون در پی دوستی با اسرائیل هستند و هیچ کس دیگر از قدس حرف نمی زند بلکه همه درباره نحوه عادی سازی روابط با این رژیم حرف می زنند.وزیر خارجه سابق قطر همچنین اظهار داشت که محاصره قطر از پیش برنامه ریزی شده بود و علت آن اظهارات امیر قطر پس از هک خبرگزاری این کشور نبود.

بن جاسم همچنین درباره کودتا در قطر در سال 1996 نیز تصریح کرد که کشورهای محاصره کننده قطر به کودتا و تغییر نظام حکومتی در این کشور در سال 1996 اعتراف کردند.