آرشیو یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۸
ورزش
۱۸

انگلیس مقتدرانه بر اسپانیا غلبه کرد و قهرمان جام جهانی شد

غرش سه شیرهای نوجوان

در بازی نهایی مسابقات جام جهانی نوجوانان در هند، تیم زیر 17 ساله های انگلیس توانست با بردی قاطع مقابل اسپانیا برای نخستین بار به مقام قهرمانی در این مسابقات برسد. در حالیکه اسپانیا تا دقیقه 30 بازی با دو گل گومز از انگلیس پیش افتاده بود، اما انگلیسی ها با یک گل در دقایق پایانی نیمه اول و چهار گل در نیمه دوم بازی را به پایان رساندند.

به این ترتیب اسپانیا برای چهارمین بار به فینال این مسابقات رسید و باز هم نتوانست به مقام قهرمانی برسد. این اولین باری بود که انگلیس در این رده سنی به فینال رسیده بود. با این قهرمانی، موفقیت فوتبال انگلیس در رده های پایه در سال 2017 تکمیل شد. آنها چند ماه پیش در مسابقات قهرمانی امیدهای اروپا و قهرمانی جوانان جهان نیز به مقام نخست دست یافته بودند.

در دیدار رده بندی هم تیم های نوجوانان برزیل و مالی در شهر کلکته هند به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری 2 بر صفر نماینده آمریکایی جنوبی به پایان رسید و برزیل عنوان سومی مسابقات را از آن خود کرد. آلان در دقیقه 55 و یوری آلبرتو در دقیقه 88 برای سلسائو گلزنی کردند. برزیل سابقه سه بار قهرمانی در این مسابقات را دارد.