آرشیو یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۸
جامعه
۱۷

تولید29 درصد زباله های بیمارستانی در تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این که 29 درصد زباله های بیمارستانی کشور در تهران تولید می شود، گفت: این پسماندها به صورت اصولی دفن نمی شود.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، کیومرث کلانتری افزود: موضوع مدیریت پسماندهای پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است و این قانون بین شهرداری تهران و وزارت بهداشت وجود دارد به طوری که پسماندهای پزشکی را وزارت بهداشت به شهرداری تحویل می دهد.

به گفته وی، به این شکل بخشی که پسماندهای عادی بیمارستانی است با پسماندهای عادی شهری حمل می شود و آن بخشی که پسماندهای عفونی است و مورد تائید قانون پسماندهای پزشکی است، در سایتی در منطقه آرادکوه دفن می شود.

کلانتری ادامه داد: نظارت ها باید قوی تر باشد چون سایت آرادکوه از منظر محیط زیست در بعضی پارامترهایش شرایط محیط زیستی ندارد، لذا این موضوع در حال پیگیری است که اگر قرار است شهرداری مسئولیت مدیریت دفع اصولی پسماندهای پزشکی را بر عهده گیرد حتما باید ضوابط و معیارهای محیط زیستی را رعایت کند و این ضوابط ملزم به تائید محیط زیست است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: مسئولیت قانونی پسماندهای بیمارستانی بر عهده وزارت بهداشت است و قطعا ما در سازمان حفاظت محیط زیست موضوع پسماندهای بیمارستانی را پیگیری خواهیم کرد.