آرشیو دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۳۱
ایران زمین
۱۹

شمال کشور 10 درجه سرد می شود

سازمان هواشناسی از ورود جریانات خنک شمالی و گذر موج بارشی از کشور خبر داد و اعلام کرد: از امروز تا روز چهارشنبه نوار شمالی بویژه گیلان و مازندران با کاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوا مواجه خواهند شد. براساس این گزارش، امروز دوشنبه نیز بادهای شدید موجب ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت دید افقی و کیفیت هوا در مناطقی از شمال غرب وغرب کشور خواهد شد. همچنین در این روز رشد ابر و بارش پراکنده باران در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز پیش بینی می شود. در این مدت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی افزایش می یابد و کیفیت هوا در این مناطق کاهش پیدا می کند. وزش باد بسیار شدید به همراه گرد و خاک هم آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ایلام و کرمانشاه را در برمی گیرد.

قطع برق به دلیل رطوبت بالا و گرد و غبار در هندیجان

بروز پدیده همزمان گرد و غبار و رطوبت بالا (شرجی) شنبه شب در هندیجان درخوزستان، موجب قطع 10 ساعته برق، تلفن همراه و اینترنت کل این شهرستان خوزستان شد. «کورش مودت»، فرماندار هندیجان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ساعت 21 شنبه شب شبکه برق این شهرستان به دلیل رطوبت بالا و گرد و غبار قطع شد که ماموران اداره برق به طور مقطعی موفق به وصل شبکه شدند اما شدت رطوبت و تشدید شدن آن موجب قطع دوباره برق می شد. وی با اشاره به اینکه صبح دیروز یکشنبه نشست مدیریت بحران این شهرستان در مورد مشکل پیش آمده تشکیل شد، افزود: کار شست وشوی مقره های برق در این شهرستان از صبح دیروز آغاز شده و تا ساعت 9 صبح همان روز برق 80 درصد کل شهرستان وصل شد.

تند باد در اردبیل

درحالیکه روزگذشته (یکشنبه) تندباد با سرعت 79 کیلومتربرساعت استان اردبیل را در نوردید، پیش بینی ها نشان می دهد، مردم این استان امروز تند باد با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت خواهند داشت. «علی دولتی مهر» مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: وزش بادهای تند که از عصر روز شنبه گذشته در استان شروع شده، امروز دوشنبه شدت می گیرد.وزش باد در بعضی ساعات با گرد و خاک همراه خواهد بود و احتمال ایجاد خسارت به مبلمان شهری و تاسیسات برون شهری و روستایی و شکسته شدن شاخ و برگ درختان در برخی از مناطق استان نیز وجود دارد.