آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۶۰
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید میکائیل نجف پور

برای مقابله با کومله- دموکرات به کردستان رفت

شهید میکائیل نجف پور در سال 1339 در بندر انزلی دیده به جهان گشود. وی در یک خانواده مسلمان اما از نظر مالی در سطح متوسط جامعه رشد کرد و تا کلاس پنجم ابتدایی کسب علم نمود اما به علت فقر مالی نتوانست ادامه تحصیل بدهد و مجبور به کار شد و شغل رانندگی را برگزید و از این طریق کمکی برای خانواده خود بود. هنگامی که انقلاب اسلامی ایران شروع شد او نیز با سایر مردم مسلمان این شهر وارد صحنه مبارزه با طاغوت گردید.

روزی در گورستان انزلی در درگیری ای که بین تظاهرکنندگان با مامورین شهربانی اتفاق افتاده بود شهید نیز در این درگیری با مامورین به زد و خورد پرداخت. گاهی اوقات برای تظاهرات به تهران می رفت. با پیروزی انقلاب به خدمت مقدس سربازی رفت.

از اخلاق خوبی برخوردار بود و حرف های امام را به جان و دل گوش می داد. محل خدمت او در تهران بود اما چون عوامل خودفروخته کومله-دموکرات در کردستان می خواستند انقلاب ما را از بین ببرند و ایجاد ناامنی کنند؛ او داوطلبانه به ندای رهبر خود لبیک گفته و راهی کردستان برای نبرد با مزدوران شرقی و غربی شد. مدت 15 ماه با ضد انقلابیون در حال نبرد بود و مدت یک ماه و نیم به پایان خدمتش مانده بود که در تاریخ 19مهرماه سال 61 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و انقلاب اسلامی را با خون خود آبیاری نمود.