آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۴۳
اقتصاد
۵
بورس

امیدواری اندک در بازار بورس

منبع: فارس

معامله گران بورس تهران همزمان با تداوم بازارگردانی سهام در برخی سهم های حامی نماگر بورس شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله گران حقیقی بود، در این بین خودرویی ها با اقبال خریداران سهام روبه رو شدند.

به این ترتیب، شاخص کل، قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات دیروز دوشنبه 8 آبان ماه 96 با افزایش 60 واحدی روی رقم 87 هزار و 477 واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن اما با افزایش 11 واحدی عدد 17 هزار و 440 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 40 واحدی به رقم 94 هزار و 219 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 116 واحدی به رقم 61 هزار و 79 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 260 واحدی عدد 191 هزار و 880 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 8 واحدی روی رقم 969 واحد ایستاد.

معاملات سهام در نماد پالایش نفت بندرعباس با 84 واحد، ایران خودرو با 29 واحد و پتروشیمی پردیس با 23 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 82 واحد، همراه اول با 29 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 24 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند. ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران نیز درحالی به بیش از 193 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 846 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 61 هزار و 429 نوبت دادوستد بود. دیروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از 222 میلیون سهم بانک ملت به ارزش بیش از 21 میلیارد تومان از کد سرمایه گذاری صباتامین به کد گروه مالی ملت و بازارگردان این بانک واگذار شد. طی روزهای اخیر حجم های عمده ای از کد سرمایه گذاری صباتامین وابسته به شستا به کد گروه مالی ملت و بازارگردان آن با معاملات انتقالی مواجه بوده است.