آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۶۰
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

صادرات نفت خام ایران به پایین ترین میزان در 20 ماه گذشته رسید

در حالی که گفته می شود صادرات نفت خام ایران به پایین ترین میزان در 20 ماه گذشته رسیده، واردات نفت ایران از سوی شرکت آسار هند کاهش یافت.

هرچند افزایش فروش نفت خام، یکی از افتخارات دولت در پسابرجام محسوب می شود اما گزارش ها حکایت از این دارد که صادرات نفت خام ایران به پایین ترین میزان در20 ماه اخیر رسیده است. رویتر دراین باره نوشت: پیش بینی می شود کل صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه اکتبر با کاهش تا میزان یک پنجم ماه گذشته (سپتامبر) به علت مشکلات و مسائل تولید، به پائین ترین میزان در 20 ماه اخیر برسد.

سعید خوشرو مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در اواخر سپتامبر (اوایل مهر) به رویترز گفت که بارگیری میعانات به علت بروز مشکل فنی در میدان پارس جنوبی کاهش یافته است و انتظار می رود که تکمیل عملیات تعمیر 2 ماه طول بکشد.صادرات روزانه نفت ایران به اروپا با 39 درصد کاهش در اکتبر نسبت به ماه پیش به 510 هزار بشکه و به مقصد آسیا با 9 درصد کاهش به یک میلیون و 470 هزار بشکه خواهد رسید.

قرار است خرید نفت کره جنوبی از ایران با 48 درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به 238 هزار بشکه در روز برسد.

از سوی دیگر بنابر اعلام منابع خبری، واردات نفت خام شرکت هندی آسار از ایران در ماه سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 26/40 درصد کاهش یافته است. هند اعلام کرده قصد دارد خرید نفت از ایران را به میزان یک چهارم کاهش دهد.