آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۰
سیاسی
۲

حساسیت دستگاه قضایی نسبت به سلامت عمومی

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر حساسیت دستگاه قضایی نسبت به حقوق عامه بویژه در عرصه هایی نظیر سلامت عمومی گفت: قوه قضاییه حتی در برخی موارد که دستگاه های دیگر وظیفه برخورد داشته اند و کوتاهی کرده اند با وجود پاره ای مقاومت ها، به موضوع ورود پیدا کرده و وظیفه قانونی خود را انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تاکید بر صیانت قوه قضاییه از حقوق عامه به عنوان یکی از وظایف قانونی دستگاه قضایی، تصریح کرد: قوه قضاییه در رسیدگی ها و دادرسی ها توجه ویژه ای به حقوق عامه دارد و در این عرصه نسبت به سلامت عمومی بسیار حساس است، چنان که اخیرا در موضوع گوشت های آلوده در خراسان رضوی محکم ایستاد و با وجود همه فشارها به این موضوع ورود پیدا کرد.

آیت الله آملی لاریجانی با ذکر موارد متعدد درخصوص ورود دستگاه قضایی به حوزه حقوق عامه، برخی توقعات از قوه قضاییه برای رسیدگی به بعضی از موضوعات را خارج از حدود قانونی دانست و افزود: توقع از قوه قضاییه برای ورود به عرصه حقوق عامه باید توقع متناسبی باشد. این حوزه بسیار گسترده است و هنوز بسیاری از موارد آن به صورت دقیق تبیین نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور گسترده هموطنانمان در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و ضرورت تسهیل حرکت مردم در این مسیر گفت: برخی جلوه ها نظیر معطل ماندن زوار پشت مرزها و گرفتاری آنها زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست؛ ما از قانو ن مداری مسئولان اجرایی و رعایت ضوابط حمایت می کنیم بویژه این که طرف عراقی نیز در این قضیه دخیل است، منتها معتقدیم که رعایت قوانین و ضوابط، منافاتی با تلاش برای کاهش گرفتاری مردم در پشت مرزها ندارد و باید بکوشیم شور و شوق مردم به سبب برخی برخوردها خدشه دار نشود. برهمین اساس ضمن تقدیر از تلاش مسئولان در این زمینه نباید فراموش کنیم انجام هرکاری برای زوار اباعبدالله(ع)، شرکت در این امر معنوی است و آثار و برکات فراوانی دارد.