آرشیو چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۳۳
صفحه اول
۱

رئیس جمهوری در جلسه شورای اجتماعی کشور: ارتقای امید و نشاط عمومی برای کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه «یاس آفرینی و ناامید کردن مردم و بویژه جوانان نسبت به پیشرفت و آینده اقتصاد کشور بالاترین عامل در افزایش آسیب های اجتماعی است» گفت: حفظ و ارتقای امید و نشاط عمومی مهم ترین ضرورت برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی روز سه شنبه و در جلسه شورای اجتماعی کشور افزود: موثرترین اقدام برای کاهش آسیب های اجتماعی، امیدوار کردن مردم و بخصوص جوانان به آینده کشور است و در همین راستا افزایش امید و سرمایه اجتماعی باید مهم ترین معیار برای کمک دولت به دستگاه های فرهنگی و رسانه ای باشد.

رئیس شورای اجتماعی کشور همچنین به نقش گروه های مردم نهاد، تشکل های مدنی و اقدامات فرهنگی در مبارزه با آسیب های اجتماعی اشاره و تاکید کرد: تحول آفرینی در فرایند کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در گرو فرهنگ سازی از یک سو و تقویت نقش تشکل های مردم نهاد از سوی دیگر است.

روحانی علمی بودن فرآیند سنجش های اجتماعی و آمارهای مربوط به آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و تاکید کرد: مبنای اقدامات در این عرصه باید قوانین و اسناد بالادستی باشد، لکن باید برای هر سال در برنامه ریزی ها هدفگذاری شود و کارکرد دستگاه ها در مسیر کنترل آسیب های اجتماعی قابل ارزیابی باشد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روند مثبت اقدامات انجام شده، از تلاش های وزیر کشور و مسئولان دستگاه های مرتبط قدردانی کرد و افزود: هدف گیری تمام برنامه ها باید کاهش موثر آسیب های اجتماعی باشد و در این مسیر ایفای نقش هیات های اندیشه ورز و اتکا به پیمایش های دقیق علمی و اقدامات هماهنگ و کارشناسانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین در جلسه شورای اجتماعی کشور برخی از مسائل مربوط به حوزه آسیب های اجتماعی مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.