آرشیو چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۳۳
ایران زمین
۱۹

شهردار مشهد: بافت های فرسوده اطراف حرم رضوی ساماندهی می شود

گروه ایران زمین/ با پایان بررسی مشکلات شهری مشهد در خراسان رضوی، ساماندهی بافت های فرسوده اطراف حرم رضوی در دستور کار قرار گرفت.

«قاسم تقی زاده خامسی»، شهردار مشهد در بازدید از غرفه روزنامه ایران در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در تهران، در خصوص بدهی های این شهرداری اظهار داشت: با وجود اینکه تمایلی برای صحبت کردن درباره بدهی های سابق شهرداری مشهد ندارم، اما جهت اطلاع رسانی باید بگویم که شهرداری در وضعیت کنونی چه در تهران و چه در مشهد به خاطر رکود ایجاد شده و برخی نبود مدیریت ها به تراز منفی رسیده که خیلی هم تعجب برانگیز نیست. اما آنچه موجب تعجب است این است که برای بازپرداخت این بدهی ها موجودی وجود ندارد و در واقع منابع زیادی در دسترس نیست. اعتقاد دارم با جذب سرمایه گذار و مدیریت مناسب می توان از این مشکل عبور کرد. وی ادامه داد: شهر مشهد سالانه 27 میلیون زائر دارد. با وجود ظرفیت بالای این شهر در جذب گردشگر، درصد کمی از این میزان زائران خارجی هستند، از این رو باید با تقویت زیرساخت ها و ارائه خدمات مناسب زمینه جذب گردشگر و سرمایه گذار را در استان فراهم کنیم.

تقی زاده خامسی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر تعداد ورود زائران خارجی به استان کاهش پیدا کرده بود، اما خوشبختانه از سال گذشته ورود این زائران به استان افزایش داشته است. استان با توجه به ظرفیت های موجود قابلیت جذب سرمایه گذار خارجی را دارد. سرمایه گذاران فراوانی در میان شیعیان داریم که به صورت اعتقادی تمایل زیادی به سرمایه گذاری در شهر امام رضا(ع) را دارند، لذا باید از این موضوع در جهت رشد استان استفاده کرد.

شهردار مشهد با اشاره به وضعیت بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی، بیان کرد: راه برون رفت از مشکلات موجودسر و سامان دادن به این محدوده است.