آرشیو چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۳۳
اقتصادی
۶

گزیده

شاخص بورس 172 واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه 172 واحد رشد کرد.در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه تعداد 953میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 234 میلیارد تومان در 62 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 172واحدی در ارتفاع 87هزار واحد قرار گرفت.

به جای پرتقال های رنگ شده نارنگی بخورید

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که هم اکنون فصل برداشت پرتقال نرسیده و باید حدود 15 روز دیگر منتظر بمانیم تا به کیفیت مطلوب برسد و به جای پرتقال های رنگ آمیزی شده بهتر است نارنگی مصرف کنیم. محمد علی طهماسبی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اینکه اخیرا برخی پرتقال های رنگ شده را به بازار می آورند درست نیست، چرا که بریکس پرتقال باید به 6.5 برسد تا طعم و شیرینی خود را دریافت کند که معمولا این حالت در نیمه دوم آبان اتفاق می افتد و پرتقال آماده برداشت می شود.

پیاز و سیب زمینی دیگر روی دست کشاورز نمی ماند

مدیر کل سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: احداث سردخانه در استان های عمده تولیدکننده پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی آغاز شده تا در فصل هایی که این محصول به وفور تولید می شود، شاهد ضایع شدن یا کاهش بی رویه قیمت نباشیم. اصغری در گفت وگو با فارس، گفت: امسال تاکنون در سطح 4100 هکتار سیب زمینی، 7535 هکتار پیاز و 24 هزار و 475 هکتار گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی کشور کشت شده است.

ظرفیت صادرات ایران به پاکستان 4 میلیارد دلار است

بهمن عشقی، دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: ایران ظرفیت صادرات سالانه 4 میلیارد دلار به پاکستان را دارد، اما این کشور کالاهای خود را با قیمت بالاتر از دیگر کشورها تامین می کند.