آرشیو چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۱۸۳
فرهنگ و هنر
۳۲

هفت هنر جهان

بازگشت داستین هافمن به رقابت اسکار پس از دو دهه

«داستان های میروویتس» فیلم جدید داستین هافمن چنان از وجود او بهره گرفته که از همین حالا از این بازیگر کهنه کار به عنوان یکی از امیدداران اسکار 2018 آن هم پس از دو دهه غیبت در این عرصه یاد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، داستین هافمن که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد در دو دهه اخیر ارتباطی با اسکار و نامزدی هایش نداشت؛ اما اکنون به نظر می رسد بتواند با بازی در نقشی تاثیرگذار در کمدی «داستان های میروویتس» ساخته نوآ باوم باخ بار دیگر در عرصه اسکار مطرح شود. او در این فیلم در نقش هارولد میروویتس بازی کرده که مجسمه سازی مشهور و پدری است که با وجود پسرانش دانی با بازی آدام سندلر ومتیو با بازی بن استیلر و دخترش جین با بازی الیزابت مارول، باید نگاهی به زندگی و کارش بیندازد.

لغو اهدای جایزه امی به اسپیسی در پی رسوایی اخلاقی

پس از اینکه یک بازیگر تئاتر با الهام از اتفاقاتی که برای هاروی واینستین تهیه کننده جنجالی سینمای هالیوود افتاد، تصمیم گرفت علیه کوین اسپیسی صحبت کند، ستاره «خانه پوشالی» شدیدا به دردسر افتاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تنها یک روز پس از اینکه کوین اسپیسی به خاطر اتهام های آزار جنسی مطرح شده علیه او توسط یک بازیگر دیگر از آن بازیگر عذرخواهی کرد، شبکه نتفلیکس اعلام کرده محبوب ترین سریال خود «خانه پوشالی» با نقش آفرینی اسپیسی را در فصل بعدی یعنی فصل ششم به پایان می برد و آکادمی امی (آکادمی بین المللی هنرها و علوم تلویزیون) هم گفته بر خلاف برنامه ریزی قبلی اش دیگر از او تجلیل نمی کند. در بیانیه امی آمده است: «آکادمی بین المللی امروز اعلام می کند که به خاطر رخدادهای اخیر، دیگر جایزه موسس افتخاری امی سال 2017 را به کوین اسپیسی اهدا نخواهد کرد.» این گروه در ماه اوت اعلام کرده بود اسپیسی این افتخار را طی جوایز امی بین المللی که روز بیستم نوامبر در نیویورک برگزار می شود، کسب خواهد کرد.