آرشیو چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۱
فوتبال ایران
۱۱

خواب آلودگی در جلسه فنی شفر

وینفرد شفر، سرمربی استقلال، مدت زیادی نیست به ایران سفر کرده است. وقتی او به این تیم ملحق شد، اولین انتقاد آن بود که چرا باشگاه یک مربی سن بالا آورده است؟

وینفرد 67 ساله قاعدتا سن و سال بالایی دارد. همیشه می گویند وقتی کسی با این سن و سال به کشوری مثل ایران می آید، به پول می اندیشد چراکه اگر می توانست هنوز در کشورهای بهتر مربیگری کند، هرگز چنین انتخابی نداشت. در هر صورت پس از ورود شفر، انتقادها کم نبود و در شروع کار هم مشخص شد او ماموریت دشواری در این تیم دارد. حالا با گذشت مدت نسبتا کوتاهی، اخباری از داخل تیم به گوش می رسد که در نوع خود عجیب است.

گویا در حال حاضر بزرگ ترین مشکل بازیکنان در تیم، جلسات فنی طولانی است. فقط لازم است سری به اردوی استقلال بزنید و با بازیکنان همنشین شوید تا این موضوع را بفهمید. وینفرد شفر در جلسات فنی خیلی حرف می زند به شکلی که بعضی وقت ها بازیکنان در جلسه خوابشان می برد. البته از نظر مربی آلمانی تمام حرف هایی که او می گوید مهم است و بازیکنان باید به آن توجه کنند ولی مساله این است که در جلسات اخیر، چند بار بازیکنان استقلال خوابشان گرفته و این مساله باعث نارضایتی وینفرد شفر شده است. البته سرمربی استقلال در جلسات بعضا از بازیکنان هم سوال جالبی می پرسد.

در حالی که او تصمیم گیرنده نهایی درباره مسائل فنی است و نباید به این شکل رفتار کند، در جلسات از بازیکنان می پرسد: «چه کار کنیم؟!» این مساله باعث شد تا از گوشه و کنار حرف هایی شنیده شود. بازیکنان استقلال با خنده می گویند انگار سن و سال شفر بالا رفته و به اندازه جوانی اش انرژی ندارد.